از درخشش سبک وزنهای ایران تا کامیابی کاتاروهای ایتالیا و ژاپن

۰۳م آذر ،

در دومین روز مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس چه گذشت؟

دومین روز بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی کاراته با درخشش فوق العاده دو نماینده سبک وزن کشورمان، کامیابی کاتاروهای ایتالیا و ژاپن و رکوردزنی دوباره فرانسوی ها در راه رسیدن به فینال مسابقات همراه بود.

به گزارش گروه ورزشممتازنیوز، پیکارهای قهرمانی جهان که با حضور ۱۴۳۵ کاراته کا از ۱۱۳ کشور جهان از سالن برسی پاریس در حال برگزاری است، در شرایطی وارد سومین روز خود شد که روز قبل ( پنج شنبه) امیر مهدی زاده در ۶۰- و سعید احمدی در ۶۷- کیلو گرم با رسیدن به فینال اوزان خود سبب شدند تا تیم ایران موفق ترین تیم حاضر در دومین روز مسابقات جهانی در بخش کومیته انفرادی مردان باشد. تیم ایران در شرایطی دو فینالیست در روز دوم مسابقات داشت که ایتالیا و ژاپن نیز با اتکا به هنرنمایی کاتاروهایشان نیز دو سهمیه از پیکارهای فینال داشتند، ضمن اینکه فرانسه میزبان که از همان روز اول اسب خود را برای قهرمانی در جام بیست و یکم زین کرده بود، در روز دوم هم با رساندن سه کاراته کای سبک وزن بانوان خود به دیدارهای نهایی بار دیگر قدرت نمایی کرد.

در دومین روز مسابقات جهانی، همانطور که پیشتر نیز گفته شد امیر مهدی زاده به همراه داگلاس سانتوز از برزیل به دیدار نهایی وزن ۶۰- کیلو راه یافتند. در این وزن کره جنوبی و مصر در گروه یک و کلمبیا و صربستان در گروه دوم برای کسب نشان برنز می جنگند. حذف میشل لوئیجی از ایتالیا و کالوین کالینس از لیتوانی در همان مبارزه اول از نکات مهم در این وزن بود.

در وزن ۶۷- کیلو گرم مبارزه فینال بین سعید احمدی از کشورمان و مگدی حنفی از مصر برگزار می گردد و در دیدارهای رده بندی ابتدا کاراته کای آلمان به مصاف امریکا می رود و سپس سیرو ماسا و ویلیام روله دو کاراته کای کهنه کار و صاحبنام از ایتالیا و فرانسه برای رفتن روی سکوی سوم این وزن به مصاف هم خواهند رفت.

در کاتای تیمی مردان فینال بین دو قدرت سنتی یعنی ایتالیا و ژاپن برگزار می گردد. برای کسب نشان برنز هم از یک سو فرانسه رودروی ترکیه قرار می گیرد و در سوی دیگر مصر و پرو با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

اما در بخش کومیته بانوان که بخت و اقبال بیش از همه با کاراته کاهای فرانسوی همراه بود، در وزن ۵۰- کیلو کاراته کاهی چین و فرانسه برگزار کنده مسابقه فینال خواهند. برای کسب نشان برنز این وزن دانمارک با امریکا و مونته نگرو و اسپانیا با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

در ۵۵- کیلو گرم کرواسی و فرانسه برای مدال طلا می جنگند و مدال بین کاراته کاهای مصر، مالزی، ژاپن و قزاقستان تقسیم خواهد شد.

در ۶۱- کیلو هم کاراته کاهای فرانسه و تونس فینالیست شدند و نمایندگان سوییس، اسلواکی، ژاپن و ترکیه در دیدارهای رده بندی حضور دارند.
در کاتای تیمی بانوان هم مثل کاتای تیمی مردان، مسابقه فینال بین ایتالیا و ژاپن برگزار می گردد و مصر و اسپانیا در گروه یک و ویتنام و فرانسه در گروه دوم برای کسب نشان برنز رودروی هم قرار می گیرند.

تمامی مسابقات رده بندی و فینال کومیته انفرادی روز شنبه ۴ آذر و کاتای تیمی روز یکشنبه برگزار می گردد.

در ادامه بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان، امروز مبارزات کومیته تیمی پی گیری خواهد شد. این رقابتها تا روز یکشنبه ۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.