گروه های موسیقی بانوان نیاز به حمایت بیشتری دارند

‘پروین سلطانی’ روز یکشنبه در گفت و با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: حمایت از موسیقی بانوان می تواند راه را برای شکوفایی هرچه بیشتر این هنر هموار کند.

وی گفت: نبود سالنهای مناسب برای اجرای کنسرت و گذراندن مراحل اداری بسیار، از جمله دلایل نداشتن تمایل گروه ها برای اجرای کنسرت است چرا که این مراحل چنان خسته کننده و انرژی بر هستند که انگیزه گروها را روز به روز کمرنگ تر می کند.

سلطانی یادآور شد : دریافت مجوز پس از ماه ها دوندگی حاصل می شود که این امر سبب برگزاری کنسرت های موسیقی در سطح محدود است، گروه ها به جای پرداختن به موسیقی و آمادگی برای کنسرت ، زمان بسیاری را صرفت امور اداری مربوط به کنسرت ها می کنند.

وی در مورد اجرای گروه دادمهر در اواخر تابستان گفت : این گروه موسیقی در کنسرت پیش روی خود ۱۶ شهریور ماه قطعات سنتی و محلی را با تنظیمی جدید در فرهنگسرای نیاوران اجرا می کند.

به گفته سلطانی، این کنسرت در دو بخش موسیقی سنتی و اقوام ایرانی برگزار می شود که دربخش نخست گروه دادمهر آثار به یاد ماندنی موسیقی سنتی را در دستگاه همایون و آواز اصفهان و در بخش دوم قطعات موسیقی محلی مناطقی همچون خراسان ، آذربایجان و کردستان را برای علاقه مندان اجرا خواهد کرد.

وی افزود : در این کنسرت ‘ بهاره حیدری’ و ‘ مینا احمدی’ ( تار) ، ‘مهتا محمدی’ (کمانچه)، ‘بهارک خواجه ای’ (ویلن)، ‘ نرگس نیری’ ( بم تار) ، ‘ غزاله حیدری’ ( نی) ، ‘مهناز اطهری نژاد’ ( دف و دایره) و ‘ آزاده برزگر ‘ به عنوان نوازنده ساز تنبک ایفای نقش می کنند.

گروه موسیقی ‘ دادمهر’ به سرپرستی ‘ پروین سلطانی’ ۱۶ شهریور ساعت ۳۰/۱۷ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود و ۱۸ آبان ماه سال جاری نیز در تالار وحدت برنامه خواهدداشت.

فراهنگ ** ۹۲۵۲**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۰۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.