گزارش مالیاتی درآمد اوباما انتشار یافت

۲۳فروردین۱۳،

انتشار نسخه‌ای از گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که درآمد «باراک اوباما» در سال قبل میلادی حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه «بی بی سی» نوشت: انتشار یافتن نسخه‌ای از گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ «باراک اوباما» نشان داد که درآمد وی در سال ۲۰۱۲ با کاهش ۲۰ درصدی روبرو بوده است و سبب آن کاهش فروش کتاب‌های اوباما اعلام شده است.

مهلت ارسال گزارش‌های مالیاتی در آمریکا حداکثر تا ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) است و اوباما در گزارش امسال خود میزان درآمدش را رقمی حدود ۶۰۹ هزار دلار اعلام کرده که به نسبت سال قبل بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، حقوق رئیس جمهوری آمریکا ۴۰۰ هزار دلار در سال است و ۲۰۹ هزار دلار باقی درآمد وی در سال قبل از محل فروش کتاب‌هایش در سال ۲۰۱۲ حاصل شده است.

در این گزارش مالیاتی درآمد اوباما همچنین آمده که اوباما و «میشل اوباما» همسر وی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۵ درصد مالیات پرداخت کرده‌اند. اوباما همچنین حدود ۳۰ هزار دلار هم به عنوان مالیات ایالتی به دولت ایالت «ایلینوی» پرداخت کرده است.

ایلینوی در واقع ایالتی محسوب می‌شود که شهر «شیکاگو» در آن واقع شده و محل زندگی اوباما و خانواده‌اش است.

اوباما در سال ۲۰۰۹ حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرده بود که جدا از ۴۰۰ هزار دلار درآمد پست ریاست جمهوری‌اش، همگی از محل فروش دو کتاب او به نام های «رویاهای پدرم» و «جسارت امید» کسب شده بود.

«جو بایدن»، معاون اوباما هم در گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ خود درآمدش را ۳۸۵ هزار دلار اعلام کرده و از این مبلغ حدود ۸۸ هزار دلار هم مالیات پرداخت کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.