گسترش صلح و شناخت با فرهنگ ملل مختلف

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۰۱:۴۱:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

گزارش آریا از افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری اتریش ؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- برگزاری هفته های فرهنگی و هنری باعث دوستی های جدید و گسترش صلح و شناخت بیشتر فرهنگ مردم وهنرمندان ایران با فرهنگ مردم و هنرمندان کشورهای دیگر می شود.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی آریا ،مراسم افتتاح هفته  فرهنگی اتریش با حضور دکتر سید محمد هادی ایازی( معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران)، دکتر توماس م.بوکس باوم(سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران)، دکتر ورنر پاول آوند( رئیس سابق شورای ملی اتریش )، دکتر محمد سریر (نائب رئیس شورای عالی خانه هنرمندان )و دکتر مجید سرسنگی ( مدیرعامل خانه ی هنرمندان ایران)، درخانه  هنرمندان ایران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم ،  ایازی اظهار کرد: نکته حایز اهمیت در هفته هایی از این دست آشنایی با خصوصیات فرهنگی یک کشور و انتقال خصوصیات فرهنگی کشورمان به دیگر کشورها است. این ارتباط و تعامل در نهایت به شناخت رفتارهای فرهنگی هر دو ملت کمک می کند.
وی  در خصوص طراحی و  هفته فرهنگی ابراز داشت: جای تبریک دارد که خانه هنرمندان ایران در برگزاری این هفته های فرهنگی در کشور پیشتاز و پیشگام بوده و امیدوارم بتوانیم در طول سال برنامه ی فرهنگی کشورهای مختلف را مثل برگزاری برنامه ی هفتگی استان ها فعال کنیم.
در ادامه این مراسم، سرسنگی  اظهار کرد: یکی از زیباترین جلوه های برگزاری هفته های فرهنگی در ایران، دوستی و محبتی است که بین ما ایجاد می شود. ما با برگزاری این هفته دوست های جدیدی پیدا کردیم و چه ارزشی بالاترین از این برای هنر وجود دارد که باعث دوستی، گسترش صلح و شناخت بیشتر فرهنگ مردم وهنرمندان ایران با فرهنگ مردم و هنرمندان کشورهای دیگر می شود.
مدیر عامل خانه هنرمندان  ادامه داد و افزود: ما خوشحالیم که هنر به جایی رسیده که باعث ایجاد صلح جهانی، آرامش، امنیت، دوستی و شناخت متقابل فرهنگ ها نسبت به هم شده  که محلی امن را ایجاد کرده تا کشورهای دنیا به شناخت بهتر و کاملتری از فرهنگ غنی و ارزشمند ایرانی و اسلامی ما برسند.
دکتر محمد سریر،گفت: ایران از دیرباز به لحاظ جغرافیایی در مسیر عبور و مرور اقوام مختلف بوده و همواره از تمام جوانب، اتریش نیز به خصوص بعد از بازشدن مدرسه دارالفنون از این قاعده مستثنی نبوده است. در داد و ستدهای فرهنگی دانشجویان بسیاری از ایران به اتریش اعزام شدند و در رابطه ای متقابل با این کشور، هنرهای ایرانی در اختیار اتریشی ها قرار گرفت تا آنها نیز با هنر و فرهنگ ما بیش از پیش آشنا شوند.
دکتر توماس م.بوکس باوم سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن خوشحالی از برپایی هفته  فرهنگی اتریش در ایران گفت: تبادل فرهنگی برای هر دو سو می تواند نتایج مثبت و ارزنده ای در پی داشته باشد. هر فرهنگی به محض مواجه شدن با فرهنگ دیگر، به مرور خود پرداخته و با درک و احترامی بیشتر به گفتگو با دیگر فرهنگ ها می پردازد .
یکی دیگر از سخنرانان حاضر در این جلسه دکتر ورنر پاول آوند،  تاکید کرد: برای ما افتخار بزرگی است که گوشه ای از فرهنگ و هنر کشورمان را در کشوری عرضه می کنیم، که فرهنگ غنی خود را به جهان عرضه کرده است. بسیار خوشحالم از اینکه در بین برنامه های این هفته ی فرهنگی، صد سالگی پذیرش اسلام در اتریش را جشن گرفته و صد و پنجاه سالگی هنرمند اتریشی گوستاو کلیمت را یاد می کنیم.
 وی در ادامه خاطر نشان کرد:هنرمندان با حساسیت های بالای خود دنیایی را به ما نشان می دهند که ما به واسطه  روزمرگی های خود قادر به دیدن آنها نیستیم. آنها زیبایی های اطراف را به ما نشان می دهند و این زیبایی ها در اسلام و هنر اسلامی نیز به خوبی قابل تشخیص و رصد کردن است.
 در این هفته  فرهنگی برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه آثار تجسمی، اجرای تئاتر و موسیقی، نمایش فیلم، برنامه کتابخوانی و اجرای برنامه های مولتی مدیا با حضور جمع کثیری از هنرمندان برجسته ی کشور اتریش از ۲۰ تا ۲۵ خرداد ماه سال جاری، از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در خانه هنرمندان ایران اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۳۴۱۰۳۴۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.