سفیر ایران در آذربایجان:توسعه روابط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی ایران است

۲۱م دیماه ،

noor-45.jpg

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در دیدار با ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، بر گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محسن پاک‌آیین پس از تسلیم دعوتنامه سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به همتای آذری وی گفت: سفر مقامات عالی دو کشور عامل مهمی در گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط فرهنگی خواهد بود.

وی روابط رو به گسترش تهران و باکو را به سبب دارابودن اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی فراوان مهم توصیف کرد و افزود: توسعه روابط با همسایگان و به خصوص جمهوری آذربایجان، در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: مشتاق برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در تهران هستم و امیدوارم در این مناسبت به تهران سفر نمایم.

در این دیدار که ابراهیم نوری رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشت،قارایف جمهوری‌های ایران و آذربایجان را کشورهایی با فرهنگ و تمدن مشترک و‌ دوست و برادر و دانست و گفت: تمدن و فرهنگ موجود دو کشور مکمل یکدیگر بوده و می باشند و باید در شناخت هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن این دو کشور تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی گفت: برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در تهران گام مهمی در توسعه و تعمیق روابط و برنامه‌های آتی دو کشورخواهد بود.

وی همچنین آمادگی خود را برای حمایت از توسعه گردشگری بین اتباع دوکشور را اعلام کرد و گفت: هیاتی به ریاست معاون وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری اذربایجان در نمایشگاه بزرگ گردشگری ایران شرکت خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای خود با مقامات فرهنگی و هنری ایران،‌ ابراز امیدواری کرد این دیدارها زمینه‌ساز ارتقای روابط دوستداران فرهنگ و هنر دو کشور شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.