صالحی: گسترش روابط حسنه با همسایگان اولویت اصلی سیاست خارجی است

علی اکبر صالحی عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هدف اصلی و اساسی وزارت امور خارجه در تعاملات بین المللی گسترش روابط حسنه با کشورهای همسایه است و تلاش های ویژه ای طی سال های اخیر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۱۵همسایه آبی و خاکی دارد، چنین ویژگی در جغرافیای سیاسی را یکی از نادرترین موارد دانست و اظهار کرد: بسط و توسعه روابط در ابعاد مختلف با همسایگان از برنامه های اولویت دار است.

صالحی اضافه کرد: اگر اختلافاتی نیز با کشورهای همسایه وجود داشته باشد که بسیار ناچیز است، با رایزنی و گفت وگو در سطح کارشناسی و وزرای خارجه تلاش خواهد شد این مشکلات در سریع ترین زمان حل شود.

وی با اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان، گفت: این جمهوری به دلیل اشتراکات فراوان دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی جزء همسایگان و دوستان ایران به شمار رفته و در این زمینه روسای جمهوری دو کشور اراده و علاقه ویژه ای برای بسط و توسعه همکاری ها در عرصه های گوناگون دارند.

صالحی ادامه داد: البته در این میان گاهی اوقات مسایلی بین دو کشور به وجود آمده که با اراده مسئولان دو طرف در سریع ترین زمان ممکن حل و فصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطمئن ترین دوست برای دولت باکو است، افزود: باید از اشتراکات فراوان دو ملت و دولت برای بسط و توسعه همکاری های دوجانبه بهره جست.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برقراری رابطه دوستانه و حسنه با تمام کشورهای جهان را بارها مورد تاکید قرار داده است، گفت: دستگاه دیپلماسی ایران به جز رژیم اشغالگر قدس، علاقه مند به برقراری رابطه با تمام کشورهای جهان است.

۷۲۳۶/۵۸۷/۲۴۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.