یورو به دنبال هوایی برای تنفس/ تلاش بی ثمر اعضای یورو برای زنده ماندن

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه “زوددویچه سایتونگ” در مطلبی نوشت: این درخواست که یونان باید از منطقه یورو خارج شود روز به روز بیشتر در اروپا شنیده می شود.

نویسنده همچنین با تاکید بر اینکه راه حلهایی از جمله خروج یونان از منطقه یورو از طرف تروئیکای کمک کننده به کشورهای اروپایی روی میز قرار گرفته است در بخش دیگری از این مطلب نوشت:در این تابستان هم اروپا روی آرامش را نمی بیند. بعد از سه سال بحران همچنان دستپاچگی و حالت عصبانیت زیاد بر منطقه یورو حاکم است. با وجود تصمیمات زیادی که برای حل بحران گرفته شد اما در هفته های گذشته کشورهای عضو این منطقه موفق نشدند پایداری را در منطقه ارزی مشترک خود برقرار کنند و یا حداقل برای زمانی کوتاه هوایی برای نفس کشیدن فراهم کنند.

حدود ۱۰۰ میلیارد یورو برای کمک به بانکهای متزلزل اسپانیا در نظر گرفته شد. نشست های ویژه ای از طرف نمایندگان ملت و وزرای مالیات برگزار شد اما هیچ یک از آنها آرامش و ثبات را با خود به منطقه یورو نیاورد.

در ادامه آمده است: هزینه های مالی اسپانیا همچنان بالا می رود و هیچ کس این را غیر ممکن نمی داند که مادرید در هفته های آینده بار دیگر تقاضای کمکهای مالی جدیدی را ارائه دهد. به این ترتیب چهارمین اقتصاد ملی اروپا نیز می رود تا زیر چتر حمایتی اتحادیه اروپا قرار گیرد.

و پس از آن نوبت به ایتالیا می رسد. این کشور در تابستان امسال به خود می لرزد. در پایان این هفته رم باید بدهی های جدید دولتی خود را محاسبه و میزان آن را ارائه دهد و هیچ کس نمی تواند پیش گویی کند که این بار چه رقم بدهی دولتی برای ایتالیا وجود دارد. در اکتبر آزمون اصلی برگزار می شود.تا آن زمان ایتالیا باید ۳۷ میلیارد تنها یا با کمک شرکای اروپایی خود صرفه جویی کند. از طرفی چتر نجات یورو که بعد از کمک به اسپانیا تقریبا خالی شده است باید تا آن زمان بار دیگر پر شود.

شک و تردیدهای سیاسی بسیاری بر اتحادیه اروپا حاکم شده است.آیا صندوق نجات یورو اصلا کافی می باشد تا در کنار اسپانیا به ایتالیا که سومین اقتصاد ملی این منطقه را تشکیل می دهد کمک کند. با شنیدن خبرهای بد از فرانسه حساب و کتابها از این هم که هست سخت تر می شود. بدهی های جدید در این کشور نیز بالاتر از حد انتظار است ، تولید کندگان اتومبیل فروش خوبی نداشته وبانکهای این کشور نیز وابستگی بالایی به این صنعت فرانسه دارند.

زوددویچه سایتونگ در بخش دیگری از این مطلب نوشت:  مسئله برای اسپانیا،ایتالیا، فرانسه و کلا منطقه یورو زنده ماندن است. کشورهای عضو این ارز مشترک باید به این باور برسند که می خواهند با هم بمانند و اینکه ارز مشترک برای همه نسبت به ارز سابق هر کشوری مزایایی دارد و اینکه همه کشورها آماده اند تا هزینه ای را برای بقای این اتحاد ارزی پرداخت کنند.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب این طور می نویسد که چه کسی می تواند پیش بینی کند که بعد از خروج یونان از منطقه یورو ،پرتغال، اسپانیاو ایتالیا هم از این کشور دنباله روی نکنند؟ مسئله یونان تنها بخش کوچکی از نگرانی ها در منطقه یورو می باشد. خروج این کشور از منطقه یورو نه تنها مسئله را حل نمی کند بلکه بی اعتمادی را تشدید می کند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.