” یک خانواده محترم” نظام جنگ و شهدا را به سخره گرفته است

۲۰ آبان ،

هاشم میرزاخانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص فیلم “یک خانواده محترم” به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: خانواده سینمایی کشور مواضع خود را در خصوص فیلم “یک خانواده محترم” اعلام کرده است.
وی افزود: متاسفانه این فیلم رویکردی از جنگ و خانواده های ایرانی ارائه می کند که سبب سخیف شمردن فرهنگ نظام حاکم بر خانواده ایرانی شده است.
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران؛ ادامه داد: نام فیلم نشانگر همین موضوع است و ما خانواده دیگری را در کنار این خانواده نمی بینیم که کنتراستی بین خانواده خوب و بد ایجاد کند.
میرزاخانی اظهار داشت: نام اول این فیلم ” خرم شهر” بوده؛ یعنی کنایه ای به پایتخت کشور ایران که نام اثر به “یک خانواده محترم” تغییر کرد.
وی تصریح کرد:  فیلم به جز سخره گرفتن نظام جنگ و شهدا محتوای دیگری ندارد.
وی در خصوص اکران این فیلم در جشنواره کن، گفت: اکران فیلم ” یک خانواده محترم” در جشنواره کن اتفاق بدی بود به جهت این که از میان اشخاصی که در ایران فعالیت می کنند، ساخته شده است.
میرزاخانی ادامه داد: دیدگاهی که از یک ایرانی توسط فیلم به نمایش گذاشته شد از عقب افتادگی جدی ایرانی ها است.
وی تصریح کرد: فردی با موضع سیاسی با دیدن این فیلم عواطفش نسبت به کشورش تحریک می گردد و در تعجبم که تولید کنندگان این فیلم از این اثر دفاع می کنند.
میرزاخانی اظهار داشت: تهیه کننده فیلم “یک خانواده محترم” یک فرانسوی بوده و در این اثر هیچ تبلیغی از فرانسه به چشم نمی خورد به جز این که شاهد نمایش اشخاصی در فرانسه هستیم که اشخاصی تحصیل کرده و با المان آموزش دیده غربی می باشند.
میرزاخانی گفت: بیشتر محتوای این فیلم مورد نقد قرار گرفته و تدوین جدی برای این فیلم انجام نشده است، در صورتی که آنها مدعی اند که تدوین آن در فرانسه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: همه حرف هایی که در خصوص فیلم “یک خانواده محترم” صورت گرفته از سر دلسوزی بوده و اگر این فیلم محتوای بدی نداشت در جشنواره هایی که علیه ایران فعالیت می کنند، نمی درخشید و جایزه نمی گرفت.
میرزاخانی خاطر نشان کرد: من واقعاً متاسفم که اثری این چنینی در کشور ایران تولید می گردد و باید به این موضوع به طور جدی بررسی شود زیرا احترام به شهدا،  احترام به امام عزیزمان بر همه ما واجب است و متولیان این امر بیش از پیش باید دقت کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.