۲۹درصد کاربران سراغ بازی‌های رایگان موبایلی می‌روند

۱۹خردادماه،

بررسی تازه مرکز تحقیقاتی NPD نشان داد، از بین تمام کاربران آمریکایی که علاقمند به انجام بازی‌های رایانه‌ای می باشند ۲۹ درصد سراغ بخش "بازی‌های رایگان و موبایلی" می‌روند که این رقم رشد ۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علاوه بر این همچنین گفته شد، از بین کاربرانی که به صورت مستمر سراغ بازی‌های رایانه‌ای می‌روند تنها در اشخاصی که بازی‌ها را در دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی دنبال می‌کردند رشد دیده شده است. این گروه حدود ۱۶ درصد از کل جمعیت علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای در جهان را شامل می‌شود.
 
دیگر بخش‌ها شامل گروه اشخاصی که گاه به گاه سراغ بازی‌ها می‌روند، اشخاصی که از کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند، خانواده‌های علاقمند به بازی‌ها و علاقمندان به بازی‌های اجتماعی نسبت به سال ۲۰۱۲ کمتر سراغ این فضا آمده‌اند.
 
"لیام کالاهام"(Liam Callahan) از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی NPD Group در این خصوص گفت: «رشد در بخش بازی‌های موبایلی و رایگان به صورتی دنبال شده است که شخصیت‌های مختلف کاربران برای استفاده از این بازی‌ها را نشان می‌دهد. این کاربران بر مبنای نوع بازی‌هایی که انتخاب می‌کنند و ابزارهای مختلفی که برای اجرای این بازی‌ها به کار می‌گیرند، تقسیم‌بندی می‌شوند».
 
بر اساس گزارش انتشار یافته،‌علاقمندان به بازی‌ها ترجیح می‌دهند امکان اجرای بازی مورد علاقه آن‌ها روی دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف فراهم شود. آن دسته از کاربرانی که سراغ کنسول‌های بازی می‌روند، بیشتر از دیگر کاربران از سیستم خود استفاده می‌کنند و در این میان Xbox 360 محبوب‌ترین کنسول بازی برای آن‌ها محسوب می‌شود.
 
همچنین گفته شده است، صاحبان کنسول‌های بازی بیش از دیگر اشخاص برای خرید بازی‌ها و لوازم جانبی هزینه پرداخت می‌کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.