۲ نشانه از تشدید ابهام در فاز دوم هدفمندی

برداشت یارانه ۲۸ هزار تومانی فاز دوم هدفمندی بابت گرانی نان و عدم افزایش قیمت بنزین در تیرماه، اجرای فاز دوم هدفمندی را تا قبل از واریز یارانه جدید بابت فاز دوم و حداقل تا پایان نیمه اول سال به تعویق انداخته است.

 سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها روز گذشته با اعلام اینکه افزایش قیمت نان برخلاف نظر دولت بود، از تصمیم جدید دولت برای افزایش ۳ هزار تومانی یارانه بابت گرانی نان خبر داد و گفت: ۲۸ هزار تومان حساب مردم بابت یارانه نان از امروز قابل برداشت است.

بهروز مرادی گفت: افزایش قیمت نان موجب نگرانی مردم شده است بنابراین با توجه به نظر رئیس‌جمهور و توافقی که با رئیس مجلس صورت گرفت، قرار شد افزایش قیمت نان با پرداخت ماهانه ۳ هزار تومان طی ۹ ماه جبران شود.

وی افزود: برای جبران افزایش قیمت نان، ۲۸ هزار تومانی که در پایان سال گذشته به حساب مردم واریز شده بود به عنوان یارانه نان تا پایان سال محسوب می‌شود و مردم می‌توانند از امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه این مبلغ را برداشت کنند.

قابل برداشت شدن یارانه ۲۸ هزار تومانی بابت گرانی نان در حالی است که این یارانه اسفند سال گذشته بابت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها واریز شده بود تا مردم قبل از اجرای فاز دوم از وجود یارانه در حساب خود اطمینان خاطر داشته باشند. حال با برداشت شدن این یارانه، اجرای فاز دوم هدفمندی در آینده نزدیک در ابهام فرو رفته است و دولت برای اجرای این مرحله از قانون حداقل یک ماه قبل از اجرا باید یارانه دیگری بابت فاز دوم به حساب مردم واریز کند.

از سوی دیگر، بنابر اعلام قائم‌مقام ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت، سهمیه بنزین خودروهای شخصی در تیرماه همانند ماههای گذشته ۶۰ لیتر و با قیمت هر لیتر ۴۰۰ تومان اول تیر واریز می شود و قیمت و میزان سهمیه سوخت در تیر ماه هیچ تغییری نخواهد کرد که این مساله نیز حاکی از عدم اجرای فاز دوم هدمندی در تیرماه است.

عبدالله جلالی با اشاره به جلسه اخیر ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت درباره سهمیه بنزین تیرماه گفته بود: سهمیه بنزین برای تیرماه نیز همانند خرداد ماه ثابت و همان ۶۰ لیتر در نظر گرفته شده است.قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز برای تیرماه همانند گذشته ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده و قیمت بنزین آزاد نیز ۷۰۰ تومان و بدون تغییر مانده است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.