۱۳ طرح کلان ملی به دانشگاه امیر کبیر واگذار شد

۱۱اردیبهشت،

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: توسعه کلیدی هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره با طراحی و ساخت سفینه حامل موجود زنده ۳ طرح ملی از جمله طرح کلان ملی سپرده شده به دانشگاه امیر کبیر می‌باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رهایی، ریاست دانشگاه امیر کبیر در گردهمایی هئیت علمی دانشگاه امیر کبیر گفت: تلاش اساتید و دانشجویان سبب شد که دانشگاه امیر کبیر در بین ۵۰۰ دانشگاه تراز اول جهان قرار گرفت. البته شاید هم دیر به این رتبه رسیده‌ایم چرا که پتانسیل بالا در دانشگاه لیاقت رسیدن به این موفقیت را دارد.

وی با بیان اینکه حماسه اقتصادی سبب افزایش تولید علم و ارتباط با صنعت می‌شود افزود: پروژه‌های صنعتی در این دانشگاه رو به رشد است و می‌طلبد ارتباط بین صنعت و علم تقویت شود.

ایجاد رشته‌های تازه در دانشگاه امیر کبیر
وی عنوان کرد: دانشگاه امیر کبیر با ۱۶ دانشکده، ۳۰ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی، ۲۶واحد فناور ۶۰ واحد قطبی فضای بسیار مناسبی برای آموزش دانشجویان در نظر گرفته است.

وی در خصوص دوره‌های آموزشی تازه گفت: دوره‌های کارشناسی ارشد سیستمهای سلامت اطلاعات پزشکی مهرماه امسال پذیرش دانشجو دارد و همچنین فیزیک پلاسما و مهندسی بافت در دوره‌ دکتر پذیرش دانشجو دارند و همچنین هر کدام از این رشته‌ها، فازغ التحصیلان از نظر اشتغال جذب بازار کار می‌شوند.

رهایی با بیان اینکه دوره تحصیلات تکمیلی و دوره‌های الکترونیکی در سال ۸۲ با ۴ رشته آغاز به کار کرد و امسال دارای ۲۹ رشته ادامه کار می‌دهد.

توسعه دکترا و فرا دکترا از اهداف جدی دانشگاه امیر کبیر در سال قبل
دکتر رهایی با بیان اینکه توسعه دکترا و فرا دکترا از اهداف جدی دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه امیر کبیر است افزود: مبنای اساسی مبادلات بین دانشگاهی و قدری هم بین‌المللی ارتباطات بین اساتید و پذیرش هیات علمی بین‌المللی در این دفتر نیز مطرح شده برگزاری مسابقات، کنفرانس بین‌المللی، دانشگاههای در دست اقدام برای حفاری مشترک نیز از دیگ کارهای دانشگاه است.

وی در خصوص فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاهها با دانشگاه امیر کبیر این گونه توضیح داد: آلمان و انگلستان از جمله کشورهایی است که روابط علمی آنان با دانشگاه بر قرار است و همچنین به کشورهایی چون عراق، افغانستان، تاجکستان نیز از نظر انتقال اطلاعات و برگزاری کنفرانس در این دانشگاهها همکاری داریم.

حجم تولید مقالات دانشگاهی افزایش یافته است
دکتر رهایی گفت: با توجه به فعالیت گسترده در سطح بین‌المللی و کار مشترک با اساتید خارج از کشور و ارتباط کاری با اساتید داخل، حجم تولید مقالات افزایش یافته است.
وی افزود: بسیاری از اساتیدی که خارج از کشور تحصیل کرده‌اند با برقراری ارتباط علمی با دوستان خارج کشور، می‌توانند فرصتی برای افزایش تولید علمی فراهم آورند و در پارک علم و فناوری را گسترش دهند.

ارتقای پهنای باند دانشگاه
رهایی گفت: روند افزایش باند ادامه دارد و تا کنون به m900 رسیده است.
وی افزود: اقدامات ویژه آموزش، اتوماسیون فرایند تحصیلات تکمیلی از نظر ثبت پایا‌ن نامه‌ها و رساله‌ها و افزایش پورتال است.

و همچنین تدوین برنامه جامع پژوهشی واحدهای دانشگاه، سند چشم انداز تحقیقاتی و فناوری از دیگر کارهای این واحد بوده است.

پیشتازی دانشگاه در بین دانشگاه‌های ایران
رهایی گفت: توسعه مراکز قطب، ایجاد پارک علم و فناوری در شهریار، تاسیس شرکت دانش بنیان توسعه تحقیقات، بستر سازی لازم برای انجام طرح‌های تحقیقاتی و فناوری و فعال شدن آزمایشگاه مرکزی، رشد ارتباطات با بخش صنعت از دیگر کارهای دانشگاه است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.