جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیر کبیر برگزار می شود

جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیر کبیر با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ۲۳ آبانماه جاری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد نیک آبادی، عضو هیات علمی دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیر کبیر در بیان جزئیات برگزاری این جشنواره بیان داشت: حوزه رباتیک و هوش مصنوعی در برگیرنده طیف وسیعی از روش ها و کاربردهاست که دانشگاهیان و محققان، شرکت ها و سازمان های تولید کننده ربات و نرم افزارهای هوشمند و سازمان و شرکت های استفاده کننده از رباتها و نرم افزارهای هوشمند بازیگر اصلی آن را تشکیل می دهند.

وی افزود: گردهمایی علمی، صنعتی و رباتیک و هوش مصنوعی از جمله بخش های مهم جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی امیر کبیر است که هدف آن فراهم ساختن بستر لازم برای برقراری ارتباط میان تمامی دست اندرکاران امر رباتیک و هوش مصنوعی کشور است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ شرکت کننده در این دوره از جشنواره خواهیم داشت گفت:
در بخش رباتیک انتظار می رود بیشتر دانشجویان مقاطع کارشناسی و ارشد در بخش هوش مصنوعی دانشجویان ارشد و دکترا شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزیدگان جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی امیر کبیر مورد داوری چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک خوارزمی قرار می گیرند و برگزاری کارگاه های آموزشی، سخنرانی های کلیدی، معرفی محصولات و شرکت های موفق داخلی و نشست های هم اندیشی و ارائه کارهای موفق مسابقات هوش مصنوعی امیر کبیر از جمله برنامه های اولین کنگره علمی صنعتی رباتیک و هوش مصنوعی امیر کبیر است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.