فعالیت این دانشگاه در ۳۹ رشته آموزشی الکتریکی

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: از آنجایی که تعداد فارغ التحصیلان در این دانشگاه که در مقطع کارشناسی ۵۵۰۰ دانشجو، ارشد ۶/۲۰۰ و در دکترا ۱۲۰۰ می باشند و دانشگاه در تلاش است بستر مناسبی را برای دانشجویان فراهم سازد.

  علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر با حضور درمراسم آغاز تحصیلی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به شاخه های اصلی دانشگاه  امیر کبیر اشاره کرد و گفت: این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده ۳ واحد اقماری در بندرعباس، ماهشهر و گرمسار است و همچنین پژوهشکده  و مرکز تحقیقاتی دارد که بسیاری از پژوهش های بزرگ صنعتی این  دانشگاه  در این مراکز پژوهشکده های  موجود انجام می گردد.
 
 وی افزود: آمار دانشجویان در رشته های دانشگاه  امیر کبیر در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی در ۳۵ رشته، ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در ۱۱۲ رشته و یک هزار ۲۰۰ دانشجوی دکترا در ۴۳ رشته دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.
 
وی در ادامه گفت: تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله در مسیر حرکت دانشگاه براساس این سند قید شده  است که قرار است دانشگاه امیر کبیر بین یکی از ۳۰۰ دانشگاه مطرح دنیا قرار گیرد.
 
 رئیس دانشگاه امیر کبیر عنوان کرد: دانشگاه امیر کبیر دارای ۱۶ قطب علمی است و همچنین  در ۳۹ رشته آموزشی الکتریکی فعال است که یک کتابخانه فنی و مهندسی دارد و از ۱۲ هزار و ۵۰ متر مربع مساحت برخوردار است و بزرگترین کتابخانه منفی و مهندسی کشور نیز می باشد  که خدمات دیجیتالی بی تمام  دانشجویان کشور ارائه می گردد.
 
 
 وی به انجمن های علمی دانشگاه امیر کبیر اشاره کرد: ۱۸ انجمن در دانشگاه صنعتی امیر کبیر فعال است که مرکزی برای خلاقیت و  نو آوری دانشجویان تیتر محسوب می گردد و در این حال  دانشجویان که ایده پرداز می باشند می توانند  در این انجمن ها شرکت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: از دیگر عرصه های اصلی دانشگاه امیر کبیر اینست که ۱۶ طرح  کلان ملی دارد که بیشتر آنها به نیازهای بزرگ کشور پیوند خورده اند و از جمله این طرح ها ماهواره دانشگاه است که این طرح ساخت این ماهواره به اتمام رسیده و در این در حال آماده پرتاب است.
 
 دکتر رهایی در پایان اشاره کرد: فعالیت های حوزه فرهنگی این دانشگاه چشم انداز فرهنگی در سال ۸۸ به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه رسید و بستر خوبی برای انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه امیر کبیر ایجاد شده است. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.