۱۷۸ میلیون دلارکالا طی ماه گذشته از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد

‘حسین پروین’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزش وزنی کالاهای صادر شده به عراق در این مدت ۳۲۴ هزار تن بوده، افزود: از مجموع این حجم صادرات کالا ۱۶۸ میلیون دلار به ارزش وزنی ۲۸۴ هزار تن از مرز رسمی پرویزخان و ۱۰ میلیون دلار به ارزش وزنی ۴۰ هزار تن از مرز خسروی به عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بطور میانگین از مرز رسمی پرویزخان ۸۰۰ تا ۹۵۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالا روانه عراق می شود، اظهار داشت: این کالاها شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی، ماست، رب گوجه فرنگی، شیلنگ پلاستیکی، هندوانه و کفش است.

فرماندار قصرشیرین گفت: روزانه بطور میانگین ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالا نیز که بیشتر سیمان خاکستری است ازطریق مرز خسروی به عراق فرستاده می شود و درکنار این فرآیند، تردد مسافر و زوار نیز بیشتر از این مرز به عراق صورت می گیرد.

پروین افزود: مرز پرویزخان به عنوان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق محسوب می شود که به طور متوسط ۴۸ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی می باشد./۳

۱۲۳۴/۹۱۰۲/۵۶۷/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۵۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.