۱۸۱۸ کرمان به کما رفت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در دوره تازه پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق سامانه ۱۸۱۸ شهروندان کرمانی به سبب اختلال درگاه پرداخت یکی از بانک‌های کشور با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.
 
 
به گزارش فارس از کرمان، سامانه پیام‌رسان ۱۸۱۸ از سال ۸۴ به منظور پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن ثابت، اطلاع از وضعیت صورتحساب شش دوره قبل و آخرین دوره و نیز ریز مکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک راه‌اندازی شد که از طریق کارت‌های عضو شتاب صورت می‌گیرد.
 
پس از اینکه در میان مشترکان این سامانه جای خود را باز کرد، شرکت مخابرات از توزیع قبض‌های تلفن به درب منازل مشترکان اجتناب کرد.
 
سامانه ۱۸۱۸ در استان کرمان از بهمن ماه ۸۹ کار خود را آغاز کرد و شهروندان کرمانی نیز برای پرداخت قبوض خود پس از قطع شدن تلفن با بهره‌گیری از این سامانه به پرداخت قبض خود اقدام می‌کنند.
 
در حال حاضر دو روز است که اختلال در این سیستم برای بعضی از مشترکان امکان پرداخت را مختل کرده و در شرکت‌ها و منازل مشکلاتی را فراهم آورده است که ناچار به مراجعه به پست بانک‌ها، مخابرات و سپری کردن زمان طولانی برای وصل شدن تلفن خود می باشند.
 
درگاه پرداخت یکی از بانک‌های عضو شتاب مشکل‌ساز شد
 
حمیرا ایزدی کارشناس مسئول فناوری اطلاعات مخابرات استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بروز اختلال در این سامانه را مربوط به اشکال درگاه یکی از بانک‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: این بانک به تازگی و در دوره تازه به مدار سامانه ۱۸۱۸ مخابرات استان کرمان وارد شده است که مانند سایر بانک‌ها در اوایل با مشکلاتی مواجه است.
 
وی افزود: در این دو روز با ملاحظه اختلال از سوی زیرساخت‌های این بانک و مشکل عدم پرداخت از سوی مشترکان دارنده این بانک عضو شتاب مجبور به قطع این بانک از سامانه ۱۸۱۸ شدیم که کاربران می‌توانند عملیات پرداخت را از سایر بانک‌ها انجام دهند.
 
مخابرات استان کرمان مقام اول را در کشور کسب کرد
 
ایزدی از کسب مقام اول استان کرمان در کشور از نظر پرداخت درصد وصولی در ایران خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی در ارتباط با سامانه ۱۸۱۸ از طریق مخابرات استان کرمان گزارش نشده است و مشکل فعلی مربوط به زیرساخت‌های بانک مربوطه است که مشکل به تهران منعکس شده و منتظر رفع آن هستیم.
 
این مسئول اذعان داشت: مشترکان برای آگاهی از شناسه پرداخت و میزان بدهی تلفن خود می‌توانند علاوه بر سامانه ۱۸۱۸ از پایگاه اینترنتی www.kermantell.ir استفاده کنند که بدون داشتن هیچ شناسه کاربری امکان ملاحظه و پرینت را دارند.
 
قبض تلفن خود را فقط با ۱۸۱۸ پرداخت کنید
 
وی به پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق پست و تلفن بانک، همراه بانک و ATM  اشاره کرد و بیان داشت: البته به غیر از پرداخت با سامانه ۱۸۱۸ بقیه موارد را به مشترک پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا از مزایای این سامانه این است که پس از پرداخت کمتر از دو دقیقه تلفن وصل می‌شود در حالی که از راه‌های دیگر باید ۴۸ ساعت بگذرد و اگر در این مدت مشکل قطعی رفع نشد باید حضوری به مخابرات مراجعه کنند.
 
ایزدی بیان داشت: مشترکان تمامی بانک‌های عضو شتاب با دارا بودن رمز دوم کارت خود می‌توانند به پرداخت قبض با ۱۸۱۸ اقدام کنند و از این بابت مشکلی نیست، زیرا تعاملات مخابرات با سایر بانک‌ها انجام شده است.
 
روزانه ۱۲ هزار قبض تلفن در استان کرمان با ۱۸۱۸ پرداخت می‌شود
 
این مسئول از پرداخت ۱۰۰ درصدی قبوض تلفن ثابت از سوی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مانند عنبرآباد و منوجان توسط سامانه ۱۸۱۸ خبر داد و ابراز داشت: در استان کرمان به طور متوسط روزی ۱۲ هزار قبض از طریق این سامانه پرداخت می‌شود.
 
به گزارش فارس، این بانک مشکل‌ساز در سامانه ۱۸۱۸ استان کرمان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است که بیش از نیمی از شهروندان کرمان دارنده حساب این بانک می باشند که در حال حاضر منتظر رفع نواقص زیرساختی از سوی این بانک برای پرداخت قبوض و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در این گرمای تابستانی می باشند.
 
بسیاری از مشترکان متوجه این اختلال سامانه ۱۸۱۸ نشدند و چون پس از وارد کردن شماره کارت این بانک اعلام می‌شود که برای بار دوم و سوم تلاش کنید و در نهایت عدم پاسخگویی را اطلاع می‌دهد، شهروندان همچنان این روند را برای برقراری اتصال تلفن خود انجام می‌دهند.
 
مکاتبات لازم برای رفع این مشکل از سوی مخابرات استان کرمان با این بانک انجام شده است که لازم است تا مسئولان بانک پاسخگو باشند و هر چه سریع‌تر برای رفع این نقص اقدام کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.