فروش تلفن ثابت اعتباری از طریق ۱۸۱۸/ سقف بدهی برای قطع تلفن ثابت

۲۷م آذر ،

سید اسماعیل حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح عملکرد سامانه ۱۸۱۸ شرکت مخابرات استان تهران و خدماتی که از طریق آن قابل انجام است پرداخت و با بیان اینکه این سامانه از زمان راه اندازی خدمات الکترونیکی مخابرات ایجاد شده اظهار داشت: با توسعه این سامانه هم اکنون بالغ بر یک چهارم درآمد صورتحساب گیری شرکت مخابرات استان تهران از طریق ۱۸۱۸ صورت می گیرد.

دریافت و پرداخت قبوض میان دوره با ۱۸۱۸

وی با بیان اینکه در ابتدا این سامانه صرفا برای آگاهی از وضعیت ریزمکالمات شنیداری و پرداخت غیرحضوری قبوض بکار گرفته می شد، ادامه داد: با اتصال بانکها به درگاه ۱۸۱۸ هم اکنون امکان پرداخت قبوض بدون شناسه قبض از طریق تلفن ثابت نیز بر بستر این سرویس ممکن شده است؛ در همین حال دریافت و پرداخت قبوض میان دوره، اطلاع از میزان بدهی و امکان پیش پرداخت مکالمات تلفنی نیز هم اکنون امکان پذیر است.

امکان پیش پرداخت صورتحساب مکالمات تلفنی

سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران به مهر گفت: امکان پیش پرداخت صورتحساب مکالمات نیز از طریق این سامانه برای اشخاصی که در طول یک سیکل، مکالمات طولانی دارند فراهم شده که براساس آن می توان با شارژ ۱۰ تا یک میلیون تومان پیش پرداخت از قطع تلفن به سبب بدهی جلوگیری کرد؛ به این ترتیب مبلغ صورتحساب به صورت اتوماتیک از مبلغ شارژ شده کسر خواهد شد.

تماس همزمان ۶۰۰ نفر با ۱۸۱۸

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه ۱۸۱۸ دارای ۶۰۰ خط ورودی و ۶۰ خط خروجی است و ۶۰۰ کاربر به صورت همزمان می توانند از طریق این سامانه قبوض خود را پرداخت کنند تصریح کرد: پخش صوتی اطلاعات صورتحساب و بازبینی مرکز تماس گفتاری از دیگر برنامه های در دست انجام اداره کل رایانه مخابرات تهران است؛ در عین حال امکان دریافت و ارسال ریزمکالمات تلفنی میان دوره و آخر دوره و تا ۴ دوره قبل برای مشترکان تلفن ثابت فراهم شده است. همچنین امکان ارسال صورتحساب از طریق سامانه ۱۸۱۸ تا ۶ دوره قبل و اعلام کارکرد میان دوره علی الحساب و اطلاع رسانی به مشترکان پرمصرف برای قبوض میان دوره از طریق پیامک تلفن ثابت ممکن است.

میزان سقف بدهی برای قطع ارتباط

وی سقف میزان بدهی مشترکان که منجر به قطع ارتباطات تلفنی آنها می‌شود را برای تلفن های قدیمی دارای ودیعه ۱۰۰ هزار تومانی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و برای مشترکانی که ۵۰ هزار تومان به عنوان ودیعه و حق اتصال پرداخت کرده اند مبلغ ۵۰ هزار تومان در طول یک دوره عنوان کرد و ادامه داد: در آخرین دوره صورتحساب گیری، تعداد یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۱۷۸ مورد پرداخت از طریق این سامانه انجام شد که ۳۰ هزار و ۵۶۶ مورد آن مربوط به قبوض میان دوره، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۹۸ مورد مربوط به قبوض پایان دوره و ۴ هزار و ۶۱۴ مورد مربوط به پرداخت اعتباری بوده است.

پرداخت ۲۵ درصد قبوض با ۱۸۱۸

سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران به مهر گفت: پرداختهای غیرحضوری قبوض تلفنی از طریق سامانه ۱۸۱۸، خودپردازهای بانکها و درگاههای اینترنتی می‌شود که در این دوره ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۶ مورد پرداخت قبوض انجام شد که حدود ۲۵ درصد این پرداختها از طریق ۱۸۱۸ انجام گرفت.

۱۰۵ هزار مورد درخواست برای ریزمکالمات

وی با بیان اینکه ۶ میلیون مشترک تلفن ثابت در تهران وجود دارد ادامه داد: تعداد کل تماس با ۱۸۱۸ در یک دوره ۱۳ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۶۵ مورد بوده و در این بازه زمانی ۳۵ هزار و ۲۸۴ مورد قبض و ۴۰۰ هزار مورد قبض المثنی صادر شده است.

حسینی بیشترین استقبال مشترکان مخابراتی را از سامانه ۱۸۱۸ مربوط به منطقه ۵ مخابراتی عنوان کرد و گفت: در یک سیکل کاری ۱۰۵ هزار مورد درخواست ریزمکالمات در ۱۸۱۸ به ثبت رسیده است.

تجمیع کال سنترهای مخابرات

وی از تجمیع و تمرکز مراکز تماس شرکت مخابرات تهران خبر داد و به مهر گفت: بزودی تمامی کال سنترهای مخابرات اعم از ۲۰۲۰ ، ۲۸۲۸ ، ۱۸۶۸، ۹۹۹۰ ، ۸۷۸۷ و ۱۸۱۸ در جهت جلوگیری از چندگانگی و ایجاد تمرکز در پاسخگویی به مشترکان با یکدیگر تجمیع می شوند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.