۵۰درصد ترافیک اینترنتی در اختیار پایگاه اینترنتی‌های ویدیویی است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

این طور که نتایج حاصل از بررسی‌های تازه نشان داده است، تصاویر ویدیویی دو سرویس YouTube و Netflix نیمی از ترافیک اینترنتی آمریکای شمالی را به خود اختصاص می‌دهد و در مقابل، از ترافیک اینترنتی ابزارهای به‌اشتراک گذاری اطلاعات کاسته شده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "دیو کاپوتو"(Dave Caputo) مدیر مرکز Sandvine در این خصوص گفت: «میزان ترافیک اینترنتی ابزارهای به‌اشتراک گذاری اطلاعات در آمریکای شمالی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است. باید توجه داشت که ۱۱ سال قبل بیش از ۶۰ درصد ترافیک اینترنتی به سیستم‌های به‌اشتراک گذاری فایل‌ها اختصاص میافت».
 
او در ادامه توضیح داد: «از سال ۲۰۰۹ به بعد محبوبیت ابزارهای سرگرمی افزایش قابل ملاحظه یافت و ترافیک اینترنتی مخصوص این ابزارها بیشتر شد و در مقابل، محبوبیت ابزارهای به‌اشتراک گذاری فایل پایین آمد. این فرآیند اجتناب‌ناپذیر است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۲۰۲۴ میلادی ترافیک اینترنتی ابزارهای اشتراک‌گذاری فایل‌ها به کمتر از ۱۰ درصد برسد. طی دو سال پیش‌رو فرآیند کاهش محبوبیت این ابزارها با سرعت بیشتر دنبال می‌شود».
 
در گزارش مرکز Sandvine آمده است که به طور میانگین در منطقه آسیا پسیفیک هر کاربر ماهانه یک گیگابایت تصاویر ویدیویی ملاحظه می‌کند که این رقم معادل ۵۰ درصد ترافیک اینترنتی در این منطقه محاسبه می‌شود.
 
این رقم دو برابر بیشتر از ۴۴۳ مگابایت حجم ماهانه‌ای است که در آمریکای شمالی توسط کاربران موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.