۵۰ درصد کودکان بزهکار حاصل خانواده های متشنج

بیش از ۵۰ درصد کودکان بزهکار در خانواده های متشنج بزرگ می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیر کل فرهنگی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه سفر به گرگان با بیان این مطلب گفت : بررسی های کارشناسان در برخی کشورهای اروپایی نشان می دهد ۸۰ درصد کودکان بزهکار، حاصل خانواده های متشنج هستند.

اسد الله جامی افزود : در ایران نیز نتیجه یک تحقیق که در کانون های اصلاح و تربیت انجام شده است نشان می دهد ۶۵ درصد این کودکان در خانواده هایی که متشنج هستند زندگی می کنند.

وی تصریح کرد : این تحلیل آماری ساده به ما نشان می دهد که اگر روی خانواده ها کار کنیم حداقل ۵۰ درصد بزهکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن در جامعه برطرف می شود.

جامی با بیان این که بنیان اجتماعی شدن و احترام به هنجارهای هر جامعه د ر خانواده پایه ریزی می شود افزود : برای این امر باید کارهای فرهنگی و پیشگیرانه را روی خانوده ها متمرکز کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ناتوی فرهنگی گفت : شکنندگی و فروپاشی نهاد خانواده به عنوان زمینه ارزش گریزی در جامعه ، مهم ترین هدف جریان ناتوی فرهنگی است .

وی با بیان این که در کشور های غربی پس از انقلاب فرهنگی ، نهاد های آموزشی عهده دار فرآیند اجتماعی کردن کودکان را برعهده گرفتند افزود : متاسفانه در کشور های در حال توسعه به این مقوله کمتر پرداخته شده و برای رفع این مشکل و جبران این خلا باید همه پای کار بیایند.

جامی تصریح کرد : در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طرح بنیاد صیانت از خانواده مطرح و پس از ثبت در وزارت کشور ، تا کنون ۲۰ استان کشور تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت : این بنیاد برآمده از مشاهیر اجتماعی و با هویت کاملا مستقل است که با استفاده از نظر کارشنسان و صاحب نظران محلی ف برنامه های پیشگیرانه در حوزه خانواده را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص هر منطقه و استان تعریف و اجرا می کند.

جامی با تاکید بر این که کار در حوزه فرهنگ باید به صورت جریانی و مداوم باشد افزود: یکی از اساسی ترین کارهای این بنیاد همرگایی و هماهنگ کردن موسسات و دستگاه هایی است که در حوزه خانواده کار می کنند.

به گفته جامی ، مقدمات تشکیل و راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده در گلستان نیز فراهم شده است که به زودی راه اندازی می شود./


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.