آبمیوه‌های مصنوعی خطر چاقی را افزایش می‌دهند

۱۵م دیماه ،
ممتاز نیوز: یک کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر جایگزین نمودن آبمیوه طبیعی به جای مصرف نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی گفت: آبمیوه های صنعتی با مقادیر بسیار قند، احتمال بروز چاقی و پوسیدگی دندان را در اشخاص افزایش می دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر کمالی اردکانی افزود: آبمیوه طبیعی به عنوان ماده غذایی غنی از ویتامینها و مواد معدنی می تواند جایگزین مناسبی برای سایر مایعات همچون نوشابه های گازدار باشد.

وی با بیان اینکه نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی معادل دو واحد میوه است افزود: آبمیوه مصنوعی هرگز نمی تواند خواص آبمیوه طبیعی را داشته باشد، چرا که حاوی مواد افزودنی و نگه دارنده‌هاست؛ همچنین با مقادیر بسیار قند، احتمال بروز چاقی و پوسیدگی دندان را نیز در اشخاص افزایش می دهد.

کمالی با اشاره به اینکه شیر از نوشیدنی های مفید و مناسب برای رفع تشنگی است، خاطرنشان کرد: این نوشیدنی با تأمین نیاز روزانه بدن به کلسیم درکاهش بروز پوکی استخوان در اشخاص به ویژه سالمندان بسیار موثر است، به طوری که سه لیوان شیر نیاز روزانه اشخاص بالغ را به کلسیم تأمین می کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.