آغاز بکار۴۴ اکیپ آمارگیری کلنی های زنبور عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، از آغاز طرح آمارگیری کلنی های زنبور عسل همزمان با سراسر کشور، از امروز شنبه اول مهرماه به مدت شش روز در این استان خبرداد.

به گزارش ایانا ، مهندس غفورعبداللهی، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تعداد کلنی های مدرن و سنتی زنبور عسل در استان گفت : براساس آمار سال ۸۹ ، حدود ۶۰۷ هزار کندوی مدرن و ۲۳۷ هزار کندوی بومی در سطح استان پرورش داده می شود که همکاری بهره برداران با آمارگیران اعزامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، دقت وصحت اطلاعات بدست آمده را ارتقا داده و مدیران را در تصمیم گیری بهتر یاری خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این آمارگیری ۸۸ نفر در قالب ۴۴ اکیپ در طول این مدت در سطح شهرستانها اقدام به سرشماری کلنی ها در زنبورستانها خواهند نمود افزود: این امر با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولید کنندگان محصول عسل و توسعه دهی به این صنعت در استان با توجه به پتانسیل های موجود در آذربایجان شرقی از نظر تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی می باشد، تلاش براین است با همکاری و تعامل بیش از پیش با بهره برداران و تشکل های صنفی این صنعت، اطلاعات آماری دقیق از امر سرشماری حاصل آید تا برنامه ریزی های آتی از دقت و صحت بالایی برخوردار گردد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، در ادامه از زنبورداران استان خواست : در طول مدت آمارگیری از جابجایی و کوچ کلنی ها جداً خود داری نمایند تا اطلاعات بدست آمده در این آمارگیری دقیق و در مدت زمان تعیین شده به اتمام برسد. گفتنی است در استان آذربایجان شرقی ، ۱۰ هزارو ۷۷ زنبور دار ، سالانه بیش از ۸ هزار تن عسل تولید و پس از فراوری و بسته بندی علاوه بر بازارهای داخلی بخشی را نیز به خارج از کشور صادر می کنند.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.