ابطحی: حذف از جام‌جهانی یک اتفاق نبود/ صانعی در انتخاب بازیکن مشکل داشت

۲۳ آبان ،

65-24.jpg

کاپیتان اسبق تیم‌ ملی فوتسال ایران معتقد است: تیم‌ملی در جام‌جهانی عملکرد خوبی نداشت چرا که به خوبی نتوانستیم از پتانسیل‌های فوتسال کشورمان بهره ببریم.

سیدمهدی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ منطقه خوزستان، اظهارکرد: تیم‌ملی به جز یک نیمه مقابل اسپانیا در سایر دیدارها بازی خوبی به نمایش نگذاشت و به نظرم باید بررسی کنیم که چرا ما در این اتفاق مهم ورزشی عملکردمان به این گونه بود.

وی ادامه‌داد: ما باید از چهار سال پیش برای جام‌جهانی برنامه‌ریزی می‌کردیم، در حالی که طی این مدت هیچ برنامه‌ای نداشتیم و بدون برنامه حرکت می‌کردیم. نزدیک به هر اتفاق ورزشی که می‌شود یک‌سری تصمیمات می‌گیریم و این بار نیز لطمه این کار را خوردیم.

این مربی فوتسال با بیان این‌که در این رقابت‌ها بازیکنان ما به جز محمد طاهری در حد و اندازه خود ظاهر نشدند، خاطرنشان‌کرد: در بازی‌های آسیایی نیز عملکرد خوبی نداشتیم و آن وقت گفتیم که این یک اتفاق است، در حالی که معتقدم حذف از جام‌جهانی دیگر نمی‌تواند یک اتفاق باشد.

وی ادامه‌داد: اگر در این مسابقات مقابل روسیه حذف می‌شدیم، این موضوع بحث دیگری بود چرا که این تیم پتانسیل‌های بسیاری داشت ولی ما مقابل تیمی حذف شدیم که نسبت به ما در سطح بسیار پایین‌تری قرار داشت که این موضوع نشان می‌دهد در کارمان ایرادهای بسیاری وجود دارد که به نظرم مهم‌ترین مساله در این میان، برنامه‌ نداشتن برای این رقابت‌ها بود.

ابطحی افزود: ما برابر کلمبیا موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم که اگر این فرصت‌ها تبدیل به گل می‌شد، روند بازی تغییر می‌کرد ولی معتقدم که ما راه‌کارهای لازم را برای گلزنی نه تنها در این بازی بلکه در همه مسابقاتی که در این دوره انجام دادیم، نداشتیم.

وی در ادامه درباره عملکرد سرمربی تیم‌ملی اظهارکرد: یک مربی از ابتدا که می‌خواهد کار خود را آغاز کند باید در انتخاب کادر خود، بازیکن، تعیین برنامه‌ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایش دقت داشته باشد چرا که این اقدامات مهم‌ترین شاخصه‌ها برای رسیدن به هدف و موفقیت است.

سرمربی تیم فوتسال ملی‌حفاری با اشاره به این‌که یک مربی باید بتواند مسابقه را پیش، حین و بعد از آن مدیریت کند، افزود: به نظرم صانعی در بخش انتخاب مشکل داشت. او باید نفراتی را انتخاب می‌کرد تا با برنامه‌هایش هم‌خوانی داشته باشند. البته او نسبت به بازی‌های آسیایی در این دوره عملکرد بهتری داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: صانعی در انتخاب بازیکن ایراد داشت که لطمه آن را هم خوردیم. به طور مثال ما محمد کشاورز را که مصدوم بود به این رقابت‌ها بردیم که باید این کار صورت نمی‌گرفت. کشاورز در این مسابقات به سبب آسیب‌دیدگی‌اش، بازیکن همیشگی نبود و مصدومیت او سبب شد که بدنش آماده نباشد و همه ضربات خود را به سمت بالا بزند.

ابطحی عنوان‌کرد: ما در گروهی قرار داشتیم که باید از آن بالا می‌آمدیم چرا که قرعه خوبی به ما خورده بود. ما در این دوره از مسابقات می‌توانستیم جزو هشت و یا چهار تیم قرار بگیریم، البته به شرطی که تیم‌ملی مدیریت می‌شد.

وی ادامه‌داد: ترابیان در حرکتی پیش از واردشدن به مسابقات جهانی، طی جلسه‌ای، با سرمربیان و مدیران باشگاه‌های لیگ مذاکره کرد که به نظرم این اقدام خوب بود ولی دیر انجام شد؛ آن هم وقتی‌که همه برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب‌های تیم‌ملی صورت گرفته بود.

این مربی فوتسال با بیان این‌که وقتی‌ که می‌خواهیم به جام‌جهانی برویم باید از همه پتانسیل‌هایمان بهره ببریم، گفت: هنگامی که صانعی در رقابتهای آسیایی نتیجه نگرفت، نظر مدیران این بود که صانعی برای نتیجه گرفتن در جام‌جهانی انگیزه دارد که معتقدم این نظر درستی نبود. در کنار او نیز از خسوس کاندلاس به عنوان مربی خارجی استفاده کردیم که این کار هم درست نبود چرا که تا این مربی خارجی با افکار بازیکنان آشنا شود، وقت می‌برد. در کل حذف تیم‌ملی از جام‌جهانی نشان می‌دهد که صانعی عملکرد خوبی نداشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.