اختصاص ۱۰تا۹۰درصدی اعتبارات عمرانی در سال ۹۱/ میانگین پرداخت‌ها؛ ۳۷،۵ درصد

۰۷اردیبهشت،

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: سال قبل ۳۷٫۵ درصد بودجه عمرانی پرداخت شد و امسال با تصمیم کمیسیون تلفیق در هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کاهش می‌یابد.

به گزارش Consbank، رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که بودجه عمرانی در سال ۹۱ در نهایت چقدر اختصاص پیدا کرد، گفت: سال قبل حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در قانون بودجه وجود داشت که از محل منابع عمومی غیر از منابع حاصل از انتشار یافتن اوراق مشارکت ۱۵ هزار میلیارد تومان یعنی  ۳۷٫۵ درصد از بودجه عمرانی پرداخت شد.

وی افزود: البته این پرداختی علاوه بر درآمد حاصل از انتشار یافتن اوراق مشارکت است که آن هم برای پرداخت بودجه‌های عمرانی انجام می‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تأکید کرد: میانگین  ۳۷٫۵ درصد در مورد کل بودجه‌های عمرانی است و گرنه در مورد پروژه‌های در حال خاتمه حتی صد در صد و یا ۹۰ درصد و یا در مورد طرح‌های مهم میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد پرداخت شده، اما در طرح‌های تجهیزاتی برای خرید تجهیزات اداری بین  ۵ تا ۱۰ درصد پرداخت شد که این مدیریت کردن بودجه عمرانی با توجه به محدودیت منابع انجام و اولویت‌بندی شد، اما به طور میانگین ۳۷٫۵ درصد از کل بودجه عمرانی سال ۹۱ پرداخت شد.

وی تأکید کرد: بعضی طرح‌های عمرانی که نیروی انسانی به آن وصل نبود که سبب بیکاری شود، مثل خرید تجهیزات اداری و یا تعمیر و نگهداری در حد ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه عمرانی اختصاص یافت و با توجه به تنگناهای منابع مالی در سال قبل میانگین ۳۷٫۵ درصد پرداخت عمرانی رقم قابل قبولی است.

ممبینی خاطر نشان کرد: علاوه بر منابع عمومی که برای بودجه عمرانی پرداخت شد، رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش اموال و انتشار یافتن اوراق مشارکت نیز پرداخت‌های مناسبی برای بودجه‌های عمرانی انجام شد که بین ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان می‌شود و در مجموع سال قبل حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی از منابع عمومی و اوراق مشارکت و فروش اموال پرداخت شد.

ممبینی در مورد بودجه عمرانی سال ۹۲ در لایحه گفت: دولت رقم ۳۷٫۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش‌بینی کرده است که از این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: رقم کل درآمد هدفمندی یارانه‌ها در لایحه دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان که در تلفیق ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده و اگر این رقم اصلاح نشود، به اجبار ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی کاسته می‌شود و این رقم به ۲۷٫۲ هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.