اختصاص ۴ درصد کل تولید ناخالص به صنایع تبدیلی

۰۲م آذر ،

صنایع تبدیلی و تکمیلی ۴ درصد از کل تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، مردم کشور بیشتر از هر کشور دیگری به تازه خوری میوه عادت دارند و این در حالی است که می توان از هر میوه فرآورده های جالبی تهیه کرد مانند خرما که می توان  از آن فرآورده هایی از جمله سرکه، شیره، چیپس، مربا و قند تهیه کرد، حتی از ضایعات خرما نیز برای تغذیه دام ها استفاده می شود.

براساس این گزارش، فرآورده ی محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام می شود که این صنایع با توجه به اینکه نقش مهمی در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی دارند اما تاکنون توجه ویژه ای به این صنعت نشده است.

پوربصیر، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی در این خصوص گفت: پایداری امنیت غذایی کشور در گرو صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

وی ادامه داد:‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی نقش مهمی را در فرآورده های محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات دارند.

پوربصیر تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به صورت اقتصادی موادغذایی را در اختیار مردم قرار دهیم باید صنایع تبدیلی و تکمیلی را متناسب با تولید ماده خام کشاورزی گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ صنایع تبدیلی ۴ درصد از کل تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و زمینه ایجاد اشتغال ۱۲ هزار نفر را در روستاها و مناطق محروم فراهم کرده است.

بنابراین گزارش ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب افزایش تأمین خواسته کشاورزان نیز خواهد شد.

بسیاری از کشاورزان مجبور بودند در زمان برداشت، محصول خود را با ضرر و به هر قیمتی شده به فروش برسانند که ایجاد صنایع تبدیلی در نزدیکی مراکز تولید سبب برطرف شدن مشکل کشاورزان و رونق اقتصادی این بخش ها و کاهش مهاجرت به شهرها شده است.

امید است با ایجاد صنایع تبدیلی نه تنها ضایعات را در این بخش کاهش دهیم بلکه زمینه صادرات بسیاری از فرآورده های تولیدی را فراهم کنیم./ک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.