افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی تا سقف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش نرخ پروازهای داخلی و اجرای جدول نرخ نامه جدید برای بلیت پروازهای داخلی از آبان ماه امسال خبر داد و گفت: به صورت میانگین قیمت بلیت هواپیما در میسرهای داخلی ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا،  قیمت بلیت هواپیما در خرداد ماه امسال تغییر کرد و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ نامه جدیدی برای پروازهای داخلی روی سایت خود قرار داد و با این وجود قرار است مجددا امسال قیمت بلیت هواپیما از آبان ماه افزایش پیدا کند که براساس جدول نرخ پروازهای داخلی قیمت بلیت هواپیما در این مسیرها از حداقل ۴۹۱ هزار تومان تا حداکثر دو میلیون و ۶۷۴ هزار تومان متغییر است.

کرونا یکی از عوامل گرانی بلیت هواپیما

مقصود اسعد سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که جدول نرخ نامه قیمت بلیت پروازهای داخلی به روزرسانی شده و از آبان ماه امسال اجرایی می‌شود اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت هواپیما شیوع ویروس کرونا و اجرای پروتکل جدید از سوی ستاد ملی کرونا است که اعلام کرده باید از آبان ماه ظرفیت پرواز حداکثر  تا ۶۰ درصد پر شود و فاصله گذاری اجتماعی در کابین پرواز نیز رعایت شود. بنابراین الزام شرکت‌های هواپیمایی به اجرای این سایت خود در تغییر قیمت بلیت هواپیما موثر است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما این است که ۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی برای تامین تجهیزات  و آماده سازی خود برای ارائه خدمات به مردم ارزی است و نرخ ارز در جدول نرخ نامه قبلی ۱۱ هزار تومان بود در حالی که هم اکنون نرخ دلار به حدود ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که جدول نرخ نامه جدید برای پروازهای داخلی که از آبان ماه اعمال می‌شود، براساس دلار ۲۸ هزار تومانی تعیین شده است گفت: در خرداد ماه امسال تنها کف نرخ بلیت هواپیما  در برخی مسیرهای پروازی تغییر کرد و در نرخ نامه جدید برای آن که بتوانیم با اعمال تغییرات مذکور حضور خود در بازار و ارائه خدمات به مردم را ادامه دهیم. ناگزیر به اعمال تغییر نرخ قیمت بلیت هواپیما شدیم که به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۸۰ درصد این تغییرات در قیمت اعمال شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی خطوط هوایی کشور که از آبان ماه اعمال می‌شود را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.