افزایش مالیات بر ارزش افزوده، موجب نگرانی مردم اسپانیا شده است

بگزارش روز دوشنبه ی شبکه تلویزیونی یورونیوز، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اسپانیا ، هزینه های سالیانه مردم این کشور افزایش خواهد یافت.

به دنبال تصمیم دولت اسپانیا برای افزایش مالیات برنرخ ارزش افزوده، مردم این کشور برای خرید به فروشگاه ها هجوم برده اند و در برخی از فروشگاه ها صف های طولانی تشکیل شده است.

براساس تصمیم دولت اسپانیا نرخ ارزش افزوده برکالاهای مصرفی و خدماتی در سراسر اسپانیا سه درصدافزایش یافته و این موضوع موجب افزایش بهای تمام شده کالاها شده است.

کارشناسان بر این عقیده اند که این موضوع اثرات بسیار برقیمت کالاها و زندگی مردم اسپانیا خواهد گذاشت.

سازمان های مدافع حقوق مصرف کنندگان معتقدند این تصمیم برای هر خانواده سالیانه حدود ۵۰۰ یورو هزینه اضافی بدنبال خواهد داشت.

پیش تر مالیات بر نرخ ارزش افزوده برای کالاهای ضروری و ازجمله مواد غذایی چهار درصد بود اما با قانون جدید این میزان به هفت درصد افزایش یافته است.

یورونیوز افزود:افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده درحالیست که موسسه آمار ملی این کشور چندی پیش از ادامه رکود اقتصادی در اسپانیا خبر داد.

مهمترین عامل افزایش نرخ بیکاری و ادامه رکود اقتصادی در اسپانیا سیاست های اشتباه دولت ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور اعلام شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی درمنطقه اروپا بیم دارند که ادامه بحران اقتصادی در اسپانیا،این کشور را به یونان دوم تبدیل کند.

مترجمام**۹۰۴۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۸۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.