ایران باید iبه قطب ژئوپلوتیک شیعه در جهان تبدیل شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دبیر اولین همایش ژئوپلوتیک شیعه گفت: همانطور که جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از شاخص‌ها از موقعیت ژئوپلوتیکی بالایی برخوردار است، باید با رواج ادبیات ژئوپلوتیک شیعه iبه قطب اصلی این حوزه در جهان تبدیل شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسیممتازنیوز، عباس احمدی دبیر اولین همایش ژئوپلوتیک شیعه در کنفرانس خبری این همایش با بیان این‌که پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، شیعه از قلمرو مرزهای منطقه فراتر رفت، اظهار داشت: دشمنان اسلام هم در برابر مکتب رهایی‌بخش تشیع، بیکار ننشسته و حتی برخی از کشورهای مسلمان را با خود همراه نموده‌اند.

وی افزود: یکی از اتهاماتی که غرب iبه ایران نسبت داد، اتهام هلال شیعی انقلاب اسلامی بود، اما برپایی چنین همایش‌هایی تاکید می‌کند که راهکار اصلی انقلاب اسلامی، وحدت در جهان اسلام است و ایده هلال شیعی از دید جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند iبه نفع مسلمانان باشد.

دبیر همایش ژئوپلوتیک شیعه، تعامل حوزه علمیه و دانشگاه را از اهداف اصلی این همایش برشمرد و تصریح نمود: در عرصه سیاست خارجی هم باید iبه راهکارهای عملی در حل مشکلاتی چون کشتار مسلمانان در سطح جهان دست یابیم.

وی ادامه داد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از شاخص‌ها از موقعیت ژئوپلوتیکی بالایی برخوردار است، باید با رواج ادبیات ژئوپلوتیک شیعه iبه قطب اصلی این حوزه در جهان تبدیل شود.

احمدی با بیان این‌که پس از فراخوان، ۳۲۰ چکیده مقاله iبه دبیرخانه همایش ارسال شده است، تصریح نمود: کمیته همایش زیر نظر رحیم صفوی، استاد این حوزه آغاز iبه کار نمود و ۲۷۰ چکیده مقاله در مرحله اول مورد قبول واقع شدند و پس از مطالعه کامل آنها ۱۵۷ مقاله iبه طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت کمیته داوری ۴۸ مقاله را برای ارائه در ۱۲ نشست‌ تخصصی این همایش انتخاب نمود.

گفتنی است همایش یاد شده ۱۶ و ۱۷ آبان ماه سال جاری در سالن اصلی دانشکده تربیت بدنی و سالن‌های ایران،‌ حنانه و سینمای دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.