ایران مقام نخست تولید علم حوزه پلیمر را در منطقه دارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

ایران در سال ۲۰۱۱ براساس اعلام پایگاه isi با تولید ۹۵۰ مقاله در حوزه پلیمر رتبه نخست تولید علم این حوزه را در منطقه کسب کرده است.

به گزارش خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛دکتر حمید میرزاده عصر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس بین المللی علوم، فناوری پلیمر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال حاضر ایران از نظر تولید علمی در حوزه پلیمر رتبه پانزدهم جهان را داراست و با تولید ۹۵۰ مقاله isi در سال ۲۰۱۱ رتبه نخست تولید علم در این حوزه را در منطقه کسب کرده است.
 
وی با بیان اینکه رشته علوم و مهندسی پلیمر ایران یکی از رشته های برجسته کشور به شمار می رود، افزود: رشته پلیمر ریشه در اقتصاد کشور دارد که این امر فرصت مناسبی برای فعالیت علمی و تحقیقاتی این حوزه را فراهم می کند.
 
میرزاده با بیان اینکه درحال حاضر هزار و ۷۵۰ محقق کشور در حوزه پلیمر فعالیت می کنند، بیان داشت: در کشور ۲۶۰ استاد در حوزه پلیمر فعال هستند و بیش تر تحقیقات صورت گرفته در حوزه علوم و فناوری پلیمر به صورت کاربردی است که در این راستا به تولید علم و حرکت در مرزهای دانش نیز توجه شده است.
 
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ دانشگاه و انستیتو کشور در حوزه پلیمر خاطرنشان ساخت: درحال حاضر از نظر تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه پلیمر با مشکل مواجه هستیم زیرا اعتبارات لازم برای تجهیز آزمایشگاه در این حوزه اختصاص نمی یابد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.