ایران همه تعهداتش را در کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی انجام داده است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام اعلام کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران همیشه تعهداتش را در افزایش نقش محوری دامپزشکان در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی دامی نشان داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنارد والا در پیامی به مناسبت روز ملی دامپزشکی ایران اعلام کرد: سرویس‌های دامپزشکی از ابزارهای عمومی جهانی برای برقرار کردن استانداردهای بین‌المللی به عنوان یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری عمومی است.

وی افزود: خواسته‌های جهانی برای شیر، تخم مرغ، گوشت، چرم، پشم، عسل، ماهی، نرم‌تنان و سخت‌پوستان دریایی با سرعتی بیش از سرعت اقتصادی و جمعیت جهانی در حال افزایش است لذا در بیشتر موارد تولیدات دامی باید افزایش شدید داشته باشد تا بتواند با این خواسته هماهنگ شود.

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام، در این زمینه دامپزشکان باید جایگاهی داشته باشند تا بتوانند بهداشت دام، رفاه حیوانات و مشکلات محیطی که تولیدات دامی و دریایی به مخاطره می اندازد را کنترل کنند.

والا گفت:‌‌ حرفه دامپزشکی پیشگام تلاش جهانی برای اعمال و اجرای اهداف سازمان جهانی بهداشت دام و رفاه حیوانات و بهداشت عمومی دامپزشکی، امنیت تجارت بین‌المللی، امنیت غذایی و کاهش فقر است، بنابراین باید ارزش‌های حرفه دامپزشکی شناخته شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.