ایکس‌باکس ۷۲۰

۰۷م اسفند ،

فاوانیوز:  مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی است تا اوایل بهار سال جاری میلادی نسخه دیگری از کنسول بازی ایکس‌باکس را با نام ۷۲۰ راهی بازار کند.

البته مایکروسافت هنوز اطلاع دقیقی دربارهٔ کنسول Xbox 720 ارایه نکرده اما بر اساس شایعاتی که دربارهٔ این دستگاه انتشار یافته، امکانات بیشتری نسبت به Xbox 360 دارد.
ایکس‌باکس کنسولی از ششمین نسل کنسول‌های بازی رایانه‌ای است که توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد.

این اولین رقابت مایکروسافت در بازار بازی‌های رایانه‌ای بود که با کنسول‌های پلی استیشن ۲، نینتندو گیم‌کیوب و دریم‌کست به رقابت پرداخت. سرویس ایکس‌باکس لایو به بازی‌بازها اجازه رقابت به صورت آن‌لاین را می‌داد.

این کنسول سال ۲۰۰۱ در آمریکای شمالی؛ ۲۰۰۲ در ژاپن و اروپا و استرالیا عرضه شد و بعد از آن ایکس‌باکس ۳۶۰ مایکروسافت وارد بازارها شد. ایکس‌باکس اولین جسارت سازنده‌اش در میدان نبرد کنسول‌ها بود.

ایکس‌باکس ۳۶۰ سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، در ابتدا تیم توسعه‌دهنده کنسول‌های بازی شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول XBOX ۳۶۰ را با نام زنون (Xenon) یا XBOX ۲ به بازار معرفی کند، اما شرکت مایکروسافت برای این‌که طیف اثرگذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند، نام ایکس‌باکس ۳۶۰را بر آن نهاد.

عدد ۳۶۰ با توجه به لگوی رسمی کنسول می‌تواند واحد درجه داشته باشد که می‌خواهد مفهوم دربرگیرنده را برای کاربر خود القا کند. به این معنا که کاربر خود را در مرکز دنیای ساختگی توسط این کنسول حس خواهد کرد.

منبع: موبنا

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Bhat:

    Always a good job right here. Keep rloilng on through.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.