بارش شدید در نیمه شمالی

جام جم آنلاین: گویی قرار نیست بارش‌های دلچسب در نیمه شمالی میهن تمامی داشته باشد. سامانه‌های بارش‌زا یکی پس از دیگری به این زمین‌های سبز می‌رسند و بوسه آنها بر زمین پاک این مناطق، چه طراوتی که برنمی‌انگیزد!

دیروز: روز گذشته همچنان در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز، همچنین تا حدی در ارتفاعات زاگرس مرکزی، رشد ابر و بارش‌های رگباری رخ داد. بارش‌ها در نوار شمالی و بخصوص در سواحل دریای خزر شدید بود. دمای هوا در مناطق یاد شده کمی کاهش داشت.

امروز: تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی تائید می‌کند، امروز بارش‌های پراکنــــــده در مناطق یاد شده ادامه می‌یابد. همچنین وزش باد در غرب و جنوب غرب، همراه با گرد و خاک را نیز انتظار داریم. از اواخر امروز سامانه بارش‌زای جدیدی از سمت شمال غرب وارد می‌شود و ابتدا در این مناطق بارش‌های رگباری شروع خواهد شد.

آینده‌نگری: نکته مهم تقویت و گسترش سامانه یاد شده طی روزهای آینده در سواحل دریای خزر است. در پی آن بارش‌های شدید سواحل دریای خزر و تا حدی شمال شرق را فرا می‌گیرد. این بارش‌ها طی جمعه و شنبه رخ خواهد داد. در این مدت دریای خزر توفانی است و دمای هوا کاهش محسوس می‌یابد.

هشدار: اگر جزو مسافران پاییزی هستید و اگر نوار شمالی کشور را برای تعطیلات آخر هفته انتخاب کرده‌اید، رعایت احتیاط را کرده و از ورود به حریم رودها و مناطق مستعد سیلاب بپرهیزید.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.