با گوگل درد و دل کنید

فروردین ۱۴۰۳

سال‌هاست گوگل در تلاش است جستجو را هر‌چه آسان‌تر و متداول‌تر کند. از همین رو بسیار وقت است شاهد سرویسی روی این موتور جستجو هستیم که با کمک آن می‌توان جستجوی صوتی انجام داد.

به گزارش اورژانس IT ممتاز نیوز،از طریق این سرویس نه‌تنها می‌توان جستجو به صورت تک‌واژه انجام داد، بلکه می‌توان یک جمله را از گوگل پرسید و در حقیقت با گوگل صحبت کرد؛ برای نمونه می‌توان سن یا قد یک بازیگر یا خواننده را از گوگل بپرسید. 

اما حالا گوگل با توجه به اطلاعات بسیاری که دربارهٔ شخصیت، عادت‌های رفتاری، تکیه‌کلام‌ها و محل زندگی یا کار کاربران خود می‌داند سرویس عجیبی راه‌انداخته است تا کاربران انگلیسی‌زبان گوگل بتوانند در مورد خودشان با موتور هوشمند گوگل صحبت کنند. برای نمونه پروازم سر موعد خواهد بود؟ بسته پستی‌ام کی به دستم خواهد رسید؟ برنامه‌های فردایم چیست؟ یا می‌توانید به گوگل بگویید عکس‌های سفرتان را به فلان جا نشان دهد. در این حالت اگر داخل حساب کاربری خود در گوگل شده باشید، گوگل می‌داند چه شخصی در حال پرسیدن است. از همین رو اگر اطلاعات مربوط به پرواز و کد ردیابی بسته پستی را در حساب گوگل خود داشته باشید، گوگل آن را استخراج می‌کند و اطلاعات لازم را حتی بدون پرسش در اختیارتان قرار می‌دهد.

این سرویس برای کاربران رایانه‌های رومیزی، تبلت و گوشی هوشمند در دسترس است. از سویی اگرچه این سرویس هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، ولی سرویسی کاربردی برای همه مردم نیست، زیرا کم نیستند کاربرانی که علاقه‌ای به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود با گوگل ندارند.

کلیک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.