بروز عوارض و آسیب های پایدار در ارگان های بدن

۳۱فروردین۱۳،

تاخیر در تشخیص بیماری های نقص ایمنی اولیه و عدم اقدام درمانی مناسب منجر به بروز عوارض و آسیب های پایدار در ارگانهای مختلف بدن می گردد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر اصغر آقا محمدی مسئول مرکز تحقیقات بیماری های نقصی ایمنی اولیه در نشست هفته جهانی بیماری های نقصی اولیه  در جمع خبرنگاران گفت: در قبل گمان می کردند که فراوانی بیماری های نقص اولیه ایمنی بسیار کم است در حالی که مطالعات اخیر شیوع بیماری های نقص ایمنی و اولیه در حدود یک در ده هزار نفر لرزنده آورد شده است.

وی افزود: بیماری های نقص ایمنی اولیه را می توان در چهار گروه عمده شامل نقایص اولیه آنتی بادی، نقایص لنفوسیت t، نقایص سیستم فاگو سیتوز و کمبود اجزای کمپلمان  طبقه بندی کرده در بین بیماری های نقص اولیه ایمنی کمبودهای اولیه آنتی بادی شایع ترین گروه را تشکیل می دهند و طیف وسیعی از بیماری ها  را در بر می گیرد.

آقا محمدی بیان کرد: مشخصه اصلی آنها اشکال در ساخت عملکرد آنتی بادی و بروز عفونت مکرر در  ارگنهای مختلف بدن است.

وی اظهار کرد: اگر چه تشخیص درمان به موقع بیماران سبب می گردد که بیماران از  زندگی طبیعی با کیفیت بهتری برخوردار باشند، تاخیر در تشخیص و یا تشخیص ندادن  و عدم اقدام درمان مناسب و موثر منجر به عوارض و آسیب های پایدار در ارگان های مختلف و افزایش مرگ و میر در بیماران می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.