تاسیس مکتب‌خانه‌ها موسیقی را دوباره زنده می‌کند

۲۸اردیبهشت،

هادی منتظری در گفت و گو با هنرآنلاین:

نوازنده پیشکسوت کمانچه معتقد است: تاسیس مکتب‌خانه های موسیقی لازم و ضروری است و باید در اولین فرصت این اقدام انجام گیرد زیرا هر قدم مثبتی در جهت ترویج موسیقی ارزشمند است.

هادی منتظری، نوازنده کمانچه و موسیقیدان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ تاسیس مکتب خانه های موسیقی گفت: به طور کلی هر قدم مثبتی در جهت ترویج موسیقی ارزشمند است به همین سبب نه تنها ایجاد مکتب خانه های موسیقی لازم است بلکه بسیار ضروری است و باید در اولین فرصت این اقدام انجام گیرد.

این نوازنده کمانچه در ادامه افزود: متاسفانه موسیقی نواحی و محلی ما بسیار مظلوم واقع شده است زیرا تمامی ژانرهای موسیقی در موسسه های خصوصی و دولتی و آموزشگاهها تدریس می گردد اما موسیقی نواحی از یادها رفته است و در حال نابودی است.

منتظری در ادامه تاکید کرد: همان طور که می دانیم روز به روز اساتید این نوع موسیقی از میان ما می روند و بهترین تجربه های خود را با خودشان می برند در صورتی که این تجربه ها بسیار ارزشمند است و باید سینه به سینه به نسل های بعد منتقل شود.

هادی منتظری در ادامه بیان کرد: به نظر من اگر بتوانیم در تمامی ژانرها از مکتب خانه ها بهره مند شویم موسیقی تبدیل به یک مدینه فاضله می گردد زیرا همیشه به موسیقی و موسیقیدان کم توجهی شده است در نتیجه تاسیس مکتب خانه ها می تواند موسیقی را دوباره زنده کند.

این نوازنده در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین تاسیس مکتب خانه های موسیقی به جشنواره های موسیقی نواحی نیز کمک می کند زیرا هنرجویان در مکتب خانه ها آموزش می بینند و هر آنچه که آموزش دیده اند در جشنواره ارائه می دهند در نتیجه مکتب خانه ها به بدنه جشنواره موسیقی نواحی نیز کمک می کند.

هادی منتظری در پاسخ به این پرسش که آیا مکتب خانه های موسیقی می تواند موسیقی نواحی ما را به خوبی در دنیا بشناساند، گفت: به طور کلی تاسیس مکتب خانه ها از همه نظر موثر و مفید است در نتیجه باید هر چه زودتر متولیان فرهنگی این امر مهم را به ثمر برسانند تا شاهد شکوفایی موسیقی نواحی و محلی باشیم.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.