تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی عموزاده روز پنجشنبه درجلسه مشترک با مدیران منابع طبیعی و امور اراضی آذربایجان غربی افزود: تمامی تلاش دست اندرکاران در بخش های مختلف ، رسیدن به نظامی جامع در تثبیت مالکیت دولت در عرصه های ملی است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده به این مهم دست یابیم.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تمامی فعالیتهای نقشه برداری و صدور اسناد برای عرصه های ملی را در فضای مجازی انجام دهیم.

عموزاده با تاکید بر صرفه جویی در هزینه های نقشه برداری و صدور اسناد، اظهار کرد: باید از مراجعه و صرف هزینه های زیاد با حضور در عرصه های طبیعی پرهیز شود چرا که با وجود امکانات تکنولوژیکی نباید کارها را به تاخیر انداخت.

همچنین در این جلسه علی پیرمرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در راستای تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی استان تا کنون برای ۷۵ درصد از اراضی استان اسناد مالکیت دریافت شده و بیش از ۹۸ درصد از مساحت استان نیز ممیزی شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ممیزی اراضی در عرصه های ملی افزود: با تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی و استعدادیابی پتانسیل های اراضی ملی برای سرمایه گذاری، سرعت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری استان نیز آهنگ بیشتری می یابد.

استان آذربایجان غربی دارای ۴۳ میلیون هکتار وسعت می باشد که دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن مراتع و نزدیک به ۱۱۰ هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهند.

۸۱۳۷/۵۸۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۹۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.