تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت بهداشت و شهرداری تهران امضا شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

به منظور تدوین راهبردهای ارتقای عادلانه سلامت؛

تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، شهرداری تهران و معاونت امور اجتماعی ، فرهنگی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه امضا شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  این تفاهم نامه به امضای سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، سید علیرضا صدر حسینی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه و محمد باقر قالیباف شهردار تهران رسید.

مدت اعتبار این تفاهم نامه پنج سال است که در صورت موافقت طرف ها قابل تمدید خواهد بود و موضوع تفاهم نامه به صورت آزمایشی در یکی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اجرا خواهد شد.
در این جلسه معاونان وزیر بهداشت و شهرداری تهران و همچنین  روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران حضور داشتند.
همکاری در استقرار نظام خدمات جامع سلامت شهری با رویکرد عوامل تعیین کننده اجتماعی سلامت در کلانشهر تهران، همکاری در ترویج سبک زندگی سالم در میان گروه‌های مختلف سنی و جنسی شهروندان برای ارتقای عادلانه سلامت در کلانشهر تهران، همکاری در توسعه خانه ها، محل های کار ، دانشگاه ها و مراکز تفریحی و هنری سالم در کلانشهر تهران برخی از مفاد این تفاهم نامه است.
همکاری در ارتقای فرهنگ سلامت درکلانشهر تهران به منظور ارتقای عادلانه سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی شهروندان تهران و همکاری در توانمندسازی شهروندان در زمینه خود مراقبتی و همیاری متقابل برای ارتقای عادلانه سلامت در کلانشهر تهران از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
در این تفاهم نامه مقرر شد شورایی برای پیگیری و حسن اجرای آن ، تحت عنوان شورای راهبردی سلامت شهر تهران تشکیل شود که وظیفه این شورا تدوین راهبردهای ارتقای عادلانه سلامت شهروندان در کلانشهر تهران و جلب حمایت قوای سه گانه برای اجرای بهینه برنامه های تدوین شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.