تلاش‌ نیجریه برای حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان

۲۷خردادماه،

در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به رشد بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان در نیجریه،‌ دولت این کشور با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ تازهی را اجرا خواهد کرد که به واسطه آن فارغ‌التحصیلان می‌آموزند چگونه جذب بازار کار شوند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مقام‌های آموزشی دولت نیجریه در حال حاضر حدود ۸۵۰ هزار فارغ‌التحصیل برای شرکت در برنامه آموزشی کاریابی در شرکت‌های معتبر، ثبت نام کرده‌اند.

پروژه تازه بعنوان یکی از راهکارهای اصلی برای حل معضل بیکاری در بین فارغ‌التحصییلان نیجریه‌ای اجرا می‌شود. کارشناسان همچنین تاکید کردند که برای دستیابی به نتایج بهتر در این زمینه تغییرات و اصطلاحاتی نیز انجام می‌گیرد که شامل گنجاندن دروس حرفه‌ای و شغلی و اجبار کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای انجام وظایف خود بعنوان کارفرما و استخدام بیشتر فارغ‌التحصیلان می باشند.

این برنامه «طرح کارآموزی فارغ‌التحصیلان» (GIS) نام دارد که با بودجه دولتی اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، «پیتر پاپکا»، مدیر پروژه GIS می‌گوید: هدف از این برنامه اعزام فارغ‌التحصیلان به شرکت‌ها و موسسات معتبر است تا در زمینه یادگیری مهارت‌ها و فنون مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک کارمند موفق یا یک مدیر در آینده به آنها نگرشی تازه بدهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.