تهدیدهای اسرائیل عزم ایران را جدی‌تر می‌کند

برخی رسانه های اسرائیلی، اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در سازمان ملل را موجب افزایش عزم و پافشاری ایران در دفاع از برنامه هسته ای دانستند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی بیان کرد: سخنرانی نتانیاهو درباره تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، واکنش مسئولان رده بالای ایرانی را سبب شد به طوری که آنها تاکید کردند که اجازه نخواهند داد هیچ چیزی جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را بگیرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پیگیری رزمایشی نظامی تاکید کرد که ایران در وضع آماده باش بسیار بالایی برای مقابله با حملات احتمالی به تاسیسات هسته ای این کشور است و با متجاوزان برخوردی کوبنده خواهد داشت. وی افزود که تهدیدهای پوچ هیچ تاثیری جز افزایش انگیزه ایرانی ها در روند فعالیت های هسته ای نخواهد داشت.

محمد علی جعفری گفت: برنامه کنونی غرب و رژیم صهیونیستی تهدید به جنگ است، اما به نظر می رسد که آن ها بالاخره درک کرده اند که با تهدید به جنگ هم نمی توانند ایران و انقلاب اسلامی را به عقب نشینی وادارند.

اسحاق حبیب نماینده ایران در سازمان ملل درباره اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل گفت: از یک تصویر تخیلی و بی اساس برای توجیه تهدیدهایی بر ضد یکی از اعضای موسس سازمان ملل استفاده شد.

احمدی نژاد نیز در پایان سفر خود به نیویورک، پیامی مشابه را بر زبان راند: نوع برخورد ما با رژیم صهیونیستی، مشابه برخورد با خرابکاران، جنایتکاران و تروریست هاست. اما حتی اگر فرض کنیم که آن ها کاری بکنند، اقدام آن ها تاثیری اساسی بر ما نخواهد گذاشت.

” محمد خواجه ” پژوهشگر نظامی و راهبردی در برنامه العین الاسرائیلیه گفت: مسئولان ایرانی هر چند تهدیدهای اسرائیل را جدی می گیرند، اما به پوچی این تهدیدها عادت کرده اند.

وی افزود: در این میان اسرائیلی ها تهدیدهای ایران را کاملا جدی می گیرند زیرا می دانند که جنگ آینده، جنگ مستقیم نخواهد بود و ایران با حملات موشکی خود قادر است هر جایی را در اسرائیل هدف قرار دهد.

وی اظهارداشت :  باراک چند ماه پیش گفته بود که در صورت بروز جنگی میان ایران و اسرائیل بیشتر از  ۵۰۰  اسرائیلی کشته نخواهند شد؛ اما همین اظهارات باراک با واکنش شدید داخلی در همه سطوح مواجه شد و این نشان از نگرانی همه جانبه اسرائیلی ها از جنگ احتمالی با ایران دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.