تولید صنعتی کنتورهای هوشمند گاز از نیمه دوم امسال آغاز می شود

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ‘یعقوبعلی حسین نیا’ با بیان این که ساخت کنتورهای قرائت از راه دور هوشمند (ثابت و متحرک) بنابر مصوبه شرکت ملی گاز ایران به شرکت گاز استان تهران تکلیف شده است، افزود: هم اکنون ۱۰ هزار دستگاه از این کنتورها به وسیله دو کارخانه کنتور سازی در کشور در دست ساخت است.

به گفته وی طرح ساخت کنتورهای هوشمند ثابت و متحرک هم اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت به مراحل پایانی نزدیک شده است و از نیمه دوم امسال تولید صنعتی و نصب آن برای مشترکان جدید آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران درباره جمع آوری کنتورهای تجمیعی و نصب کنتورهای تفکیکی نیز گفت: در سال گذشته ۱۴۰ هزار کنتور تجمیعی مربوط به مشترکان قدیمی و جدید تفکیک شده است و امسال نیز این روند ادامه خواهد یافت.

حسین نیا اظهار کرد: با گسترش ساخت کنتورهای هوشمند در کارخانه های سازنده ایرانی، کنتورهای مشترکان قدیمی نیز به تدریج تعویض و کنتورهای هوشمند جایگزین آنها خواهد شد.

به گفته وی در صورتی که کارخانه های سازنده کنتور سالانه ۵۰۰ هزار کنتور تولید کنند، تعویض کنتورهای قدیمی و نصب کنتورهای هوشمند دست کم چهار سال زمان خواهد برد.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۷۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.