کاهش تولیدات صنعتی منطقه یورو

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:آمار و ارقام رسمی روز پنجشنبه نشان می دهد تولید صنعتی منطقه یورو ماه اکتبر به شدت کاهش یافت که تازه ترین نشانه از تزلزل فرآیند بسیار کند بهبود اوضاع اقتصادی این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، مرکز آمار اروپا (یورو استات) گزارش داد تولید صنعتی ۱۷ عضو منطقه یورو ماه اکتبر در مقایسه با سپتامبر ۱٫۱ درصد کاهش یافت.

یورو استات اعلام کرد تولید صنعتی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا پس از افزایش ۰٫۱ درصدی در ماه سپتامبر، ۰٫۷ درصد ماه اکتبر کاهش یافت.

بیشترین کاهش تولید صنعتی به ایرلند اختصاص دارد که کاهش ۱۱٫۶ درصدی را به ثبت رسانده است و بیشترین افزایش تولید صنعتی نیز متعلق به لیتوانی با ۲٫۲ درصد است.

تولید صنعتی در آلمان که مرکز قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا به شمار می آید پس از کاهش ۰٫۷ درصدی در ماه سپتامبر، کاهش ۱٫۲ درصدی در ماه اکتبر را تجربه کرد. تولید صنعتی در فرانسه نیز همچون ماه سپتامبر در اکتبر ۰٫۳ درصد کاهش یافت.

تولید صنعتی منطقه یورو اکتبر امسال در مقایسه با اکتبر سال ۲۰۱۲ ، ۰٫۲ درصد افزایش یافته است و این شاخص در اتحادیه اروپا افزایش ۰٫۸ درصدی را نشان می دهد.

شاخص تولید صنعتی می تواند ناپایدار باشد اما کاهش این شاخص در چند ماه قبل سببی برای نگرانی است چرا که منطقه یورو در سه ماهه دوم امسال با ثبت رشد اقتصادی ۰٫۳ درصدی از رکود اقتصادی ۱۸ ماهه خارج شد.

رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه سوم امسال ۰٫۱ درصد اعلام شد.

 واحد مرکزی خبر


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.