حل مشکل کتاب در واحدهای دانشگاه افغانستان وظیفه ماست

۶ م دیماه ،

با توجه به افتتاح واحد دانشگاه پیام نور کابل مشکل کمبود کتاب در این دانشگاه در رأس برنامه های دانشگاه پیام نور قرار گرفت.

دکتر زیاری، رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث مشکلات واحدهای دانشگاهی دانشگاه پیام نور خارج از کشور به خصوص واحد دانشگاهی کابل ۲ شکل عمده وجود دارد که یکی مربوط به مشکلات اخذ ویزای اساتید این دانشگاه است که اساتید ایرانی برای تهیه ویزای کشور افغانستان اغلب با مشکلاتی روبرو می باشند که در شأن یک استاد نیست.

وی با بیان اینکه اغلب ویزاهایی که به اساتید ایرانی داده می گردد توریستی است خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات ویزای اساتید، اساتید با استقبال و علاقه بیشتری داوطلب تدریس در این کشور خواهند شد.

وی افزود: مشکل عمده دیگر در واحد پیام نور کابل کمبود متون و کتب درسی است که با توجه به اینکه بیش از ۷۰۰ مرکز انتشار یافتن کتب پیام نور در کشور وجود دارد این دانشگاه در رفع کمبود کتاب های درسی واحد پیام نور کابل مشکلی ندارد و می تواند به سرعت وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: تقویت بحث کتاب در افغانستان از جمله وظایف دانشگاه پیام نور است و حتی می توان کتاب را بدون اخذ مالیات در اختیار این کشور قرار دهیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.