خلاء آموزش مجسمه‌سازی با سنگ در نظام آموزشی ما احساس می‌شود

شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

قدرت الله عاقلی در گفت وگو با هنرآنلاین مطرح کرد

قدرت‌الله عاقلی معتقد است برپایی چندین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی با سنگ انگیزه خوبی را برای جوانان بوجود آورده است تا نسبت به آموزش و ساخت مجسمه با سنگ ترغیب شوند.

قدرت الله عاقلی درباره برپایی اولین کارگاه مجسمه‌سازی سنگ در ایران درگفت وگو با هنرآنلاین گفت: برپایی کارگاه مجسمه‌سازی با سنگ اتفاق بسیار مهمی است که برای اولین بار شاهد برپایی آن در کشور هستیم و چه خوب است که این اتفاق از سوی بخش خصوصی برگزار می‌شود.

به گفته قدرت الله عاقلی؛ مجسمه‌سازی در ایران همواره با خلاء هایی روبرو بوده است و یکی ازاین خلاء ها عدم آموزش کار با سنگ در دانشگاه‌ها و کارگاه‌های خصوصی است و باید به این نکته هم توجه کنیم که تعداد مجسمه‌سازان ایرانی که با سنگ کارکرده اند، بسیارکم است.

وی افزود: برپایی چندین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی با سنگ برای مجسمه‌سازان جوان این انگیزه را بوجود آورده است که کارکردن با سنگ را فرا بگیرند و برپایی کارگاه آموزش مجسمه با سنگ فرصت بسیارمغتنمی است که امیدوارم این حرکت در گام اولین باقی نماند و شاهد دوره های متعدد مجسمه‌سازی درسطح کشور باشیم.

به گفته این مجسمه ساز لوکا مارووینو یکی چهره برجسته مجسمه‌سازی با سنگ در سطح جهان است و انتخاب او با توجه به این که از مهد مجسمه‌سازی با سنگ می‌آید، اتفاق بسیار خوبی برای مجسمه سازی با سنگ است.

عاقلی ادامه داد:هر چند که مجسمه سازان ایرانی هراز گاهی با سنگ کار می‌کنند اما با اصول درست مجسمه سازی با سنگ تسلط خوبی نداشتند و حضور یک گروه ۱۵ نفره در کارگاه مجسمه زمینه را فراهم می نماید این تکنیک کاربا مجسمه های که ساخته می گردد و زمینه حضور این مجسمه سازان را در سمپوزیوم های داخلی و خارجی فراهم کند و به مرور یکی از خلاء‌های موجود در مجسمه سازی ما برطرف شود.

این مجسمه ساز درباره گروهی که در این کارگاه مجسمه سازی شرکت نموده اند گفت: برای نهایی شدن لیست مجسمه‌سازانی که در این کارگاه شرکت نمودند مدیر آموزشگاه آریا با بعضی از مجسمه سازان از جمله من مشورت نمود و به نظرم شرکت نمایندگان این کارگاه از توانای خوبی برخوردار می باشند.

عاقلی درباره این موضوع که آیا خود او قصد دارد با سنگ مجسمه بسازد یانه گفت: مجسمه سازی به دو شیوه کم نمودن و اضافه نمودن است و من مجسمه سازی هستم که آثارم را با اضافه نمودن ، مونتاژ و ترکیب احجام می‌سازم و کار با سنگ با کم نمودن شکل می گیرد. با این تفاسیر من تاکنون با سنگ مجسمه نساخته ام و قصد چنین تجربه ای ندارم اما از ساخت و ترویج مجسمه با سنگ استقبال می‌کنم.

کارگاه مجسمه سازی با سنگ از نهم تا ۲۱ آبان ماه در ۱۲ روز و ۱۰۰ ساعت آموزشی در کارخانه “سبا سنگ” درشمس آباد حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) دایر خواهد بود

انتهای پیام/۳۱

 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.