سمینار بومی‌سازی دوره‌های آموزش زبان‌ انگلیسی اسفند ماه برگزار می‌شود

۱۲ام بهمن ،

دبیر سمینار بومی‌سازی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی از برگزاری این سمینار با حضور اساتید برجسته آموزشگاه‌های زبان و مدارس سراسر کشور در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، علیرضا ربانی با اشاره به برگزاری این سمینار اظهار کرد: جایگزینی فرهنگ ایرانی به جای فرهنگ غربی درکتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از مهمترین اهداف بومی‌سازی کتب آموزشی زبان است.

وی ادامه داد: محور اصلی این سمینار آموزش مدیران و معلمان آموزشگاه‌های زبان و مدارس سراسر کشور برای استفاده بهتر در تدریس این منابع آموزشی است.

ربانی با بیان اینکه بومی‌سازی کتب‌ آموزشی زبان بیش از یک و سال نیم به طول انجامید، تصریح کرد: کتاب (heythere) از جمله کتاب‌هایی است که بیشترین‌ تغییر در راستای بومی‌سازی در آن ملاحظه می‌شود.

دبیر سمینار بومی سازی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی با اشاره به دشواری‌های بومی‌سازی کتاب‌های آموزشی زبان‌انگلیسی با کمترین‌ تغییر نسبت به نسخه اصلی کتاب بیان کرد: یکی از برنامه‌های این سمینار بررسی دربارهٔ عملکرد این پروژه بزرگ با همکاری وزارت‌ آموزش‌ و پرورش و وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ربانی خاطر نشان کرد: جای خالی بومی‌سازی و تطبیق فرهنگی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی در تدریس این کتاب آموزشی احساس می‌شود.

دبیر سمینار بومی سازی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی تاکید کرد: مجموعه کتاب‌های بومی سازی شده توسط این انتشار یافتنات از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تدریس در مقاطع مختلف در آموزشگاه‌های آزاد تایید شده است.

وی بیان کرد: سمینار بومی سازی دوره‌های آموزش زبان‌ انگلیسی در سوم اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های دانشگاه‌ شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.