خیال سرمایه گذاران طلا راحت شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نیازی به افزایش سریع نرخ بهره بانکی در آمریکا نیست

یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد، روند رشد اقتصادی متعادل آمریکا در سال های اخیر نشان می دهد که این کشور در شرایط کنونی نیازی به افزایش سریع نرخ بهره بانکی ندارد

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا و متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو می باشند دانیل تارولو رئیس هیات مدیره فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد، پیش از این بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که رشد و رونق این کشور پس از بحران و رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ بار دیگر به طور چشمگیری افزایش یابد ولی عدم دستیابی به این هدف نشان می دهد که آمریکا در شرایط کنونی نیازی به افزایش سریع نرخ بهره بانکی ندارد.

وی در ادامه افزود: چیزی که در اقتصاد آمریکا در سال های اخیر رخ داده چیزی نیست که منطبق بر پیش بینی های اولیه کارشناسان فدرال رزرو بوده است. روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا در سال های اخیر متعادل بوده است. اقتصاد آمریکا در سالهای اخیر با کاهش بهره وری و افزایش شکاف درآمدی روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا می تواند تاثیر بسیاری بر افت قیمت طلا در ماه های آینده داشته باشد


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.