داتسون با مدل «گو» برگشت

۱۲ تیرماه ۱۳،

داتسون با مدل «گو» برگشت

Bookmark and Share

نیسان اولین مدل داتسون بعد از احیای دوباره این برند را رونمایی کرد. نام این خودروی هچ بک «گو» (Go) است و از سال آینده در بازار هند، روسیه، اندونزی و آفریقای جنوبی فروخته خواهد شد. 

سابقه خودروسازی داتسون به ۱۹۱۴ میلادی برمی‌گردد. سه حرف دات حرف اول فامیل سه مهندس  است که با رؤیای ساخت یک خودروی تمام ژاپنی شرکتی تاسیس کردند که در سال ۱۹۳۳ به مالکیت نیسان درآمد. نیسان تا اوایل دهه هشتاد از این برند استفاده می‌کرد و موفقیت بسیاری در حضورش در بازار آمریکا داشت. 

حالا نیسان می‌خواهد داتسون این موفقیت را برایش در بازارهای تازه به ارمغان آورد. همان موفقیتی که داچیا با خودروهای ارزان‌ قیمت خود برای رنو به دست آورده است. 

کارلوس گان مدیر گروه رنو-نیسان می‌گوید هدف داتسون «جلب نظر جوانانی است که می‌خواهند اولین ماشین خود را بخرند و هدفشان داشتن بیشترین امکانات با قیمت دست یافتنی است.»

داتسون با مدل «گو» برگشت

قیمت ماشین ۴۰۰ هزار روپیه یا حدود هفت هزار دلار است و خریداران یک انتخاب بیشتر ندارند. یک هچ بک که از نیسان میکرا، کوچکترین مدل نیسان در بازار اروپا، کمی بزرگ‌تر است. موتور ماشین ۱.۲ لیتری بنزینی است و جعبه دنده پنج سرعته دستی دارد. 

در ساخت داخل خودرو از مواد مرغوب استفاده نشده است و طراحی داخل ماشین هم چندان جذاب نیست. اما امکاناتی که در اختیار راننده است به هیچ وجه ابتدایی نیست. داشبورد دیجیتال، رادیو پخش با امکان ارتباط از طریق یو اس بی یا اتصال ام‌پی‌تری پلیر، کولر و دو شیشه جلوی برقی به طور استاندارد روی خودرو نصب شده است. 

نیسان ممکن است برای رقابت با تاتا نانو، که به ارزانترین خودروی جهان معروف است، مدلی بدون این امکانات هم به بازار هند عرضه کند. 

داتسون با مدل «گو» برگشت

گروه رنو-نیسان سال قبل سی درصد تولید بیش از هشت میلیون دستگاه خودروی خود را در بازارهای هند، روسیه، برزیل و چین فروخت. با توجه به کسادی بازار اروپا موفقیت در این بازارها اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است. 

نیسان پیش‌بینی کرده که تقاضا برای خودروهای کوچک و کم مصرف در بازارهای تازه در جهان بیشتر شود. هدف این کارخانه کسب ده درصد بازار هند تا سه سال آینده است. اگرچه سهم کنونی این کارخانه اکنون حدود ۹ درصد است اما به خاطر تنگناهای اقتصادی هند، فروش خودرو در این کشور هشت ماه است که روندی نزولی دارد. 

از طرف دیگر معلوم نیست جوانان در بازارهای روسیه، هند و آفریقای جنوبی آنطور که غربی‌ها با نام و شخصیت برند داتسون آشنا می باشند، این نام را بشناسند. با این حال کارلوس گان، مدیر رنو-نیسان معتقد است داتسون بخشی از تاریخ نیسان است که جهان هنوز آن را فراموش نکرده است. 

برچسب ها : نیسان | داتسون | بازار خودروی هند | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۷/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.