رئیس انجمن سینماداران از پخش فوتبال جام جهانی در سینماها صرف نظر کرد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

درپی صحبت های جانشین فرمانده ناجا/

محمد اشرفی رئیس انجمن سینماداران پخش بازی های فوتبال در سینماهای کشور را منتفی اعلام کرد. این تصمیم بر اساس صحبت های جانشین فرمانده ناجا، سردار رادان بود که تماشای فوتبال به صورت مختلط را در سینماهای کشور ممنوع کرده است.

محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفت و گو با هنرآنلاین عنوان کرد: مدت ها پیش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز پخش بازی های فوتبال در سینماها را دریافت کرده بودیم،با توجه به صحبت های سردار رادان مبنی بر ممنوعیت تماشای فوتبال در سالن های سینما به صورت مختلط، از این امر صرف نظر می کنیم.

او در ادامه بیان کرد: هدف ما از پخش بازی های جام جهانی در سینماها، جذب و حضور خانواده ها در سالن های سینما بود تا به نوعی تماشای این بازی ها در سالن ها، تفریح و سرگرمی برای خانواده ها باشد و بازی ها را به صورت زنده روی پرده سینما تماشا کنند. اگر قرار باشد ضوابطی را از سوی نیروی انتظامی رعایت کنیم، ترجیح می دهیم با قانون همراه شویم.

 اشرفی همچنین به نگرانی ها برای جو موجود در سالن های پخش فوتبال اشاره کرد و گفت: هر گز نمی خواهیم که نیروی انتظامی به سبب شرایط موجود در سالن ها نگرانی داشته باشند. با توجه به اینکه سالن سینما یک مکان عمومی است و تا کنون هیچ گونه محدودیتی را قائل نبوده اما برای ممنوعیت مختلط بودن تماشاگران درسالن سینما، قانونی درج نشده است

اشرفی در ادامه بیان کرد:هر آنچه بر اساس قانون باشد ما نیز آن را می پذیریم. طی سال های اخیر مدیران سینما سعی کرده اند محیط سالمی برای سالن ها ایجاد کنندو تا کنون نگرانی وجود نداشته است. هم اکنون هم حاضر نیستیم این نگرانی را نیروی انتظامی برای پخش فوتبال در سالن های سینما از سوی تماشاگران داشته باشند. اما این موضوع را هم می دانیم که نمی توانیم فوتبال را برای قشری خاص از خانم ها و یا آقایان در سینما پخش کنیم. به نوعی از پخش فوتبال جام جهانی در سالن های سینما صرف نظر کردیم.

 او در پایان به فیلم های در حال اکران در دوره بازی های جام جهانی اشاره کرد و گفت: اگر چه پیش از این اتفاقات هم تهیه کنندگان سینما معترض بودند، چرا که پخش بازی های فوتبال سبب کاهش فروش فیلم های آن ها در سالن های سینما می شد. به همین سبب آن ها نیز خواستار درصدی از فروش بلیط بازی ها در زمان پخش فوتبال روی پرده سینما بودند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.