رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران: رونق فعلی فقط یک مسکن است/ تعطیلی به قوت خود باقی است

۲۰م آذر ،

محمد قاصد اشرفی رییس هیات مدیره انجمن سینماداران در گفت‌و‌گو با خبر آنلاین به جلسه امروز انجمن سینمادران اشاره کرد و گفت: «در این جلسه قرار شد درخواست ملاقاتی را با آقایان شمقدری و سجاد‌پور داشته باشیم.»

او ادامه داد: «آقای شمقدری اعلام کردند به سالن سینما ۵/۷ درصد و به فیلم‌ها هم ۵/۷ درصد بودجه اختصاص داده می‌شود. ما از جزئیات این طرح خبر نداریم که قرار است این بودجه چه زمانی به سالن‌های سینما تعلق بگیرد. بنابراین باید در جلسه‌ای که با دوستان وزارت ارشاد می‌گذاریم از جزئیات این طرح باخبر شویم.»

او در پاسخ به این سوال که هنوز هم احتمال بسته شدن سالن‌های سینما وجود دارد یا خیر؟ گفت:«ما گرفتن تصمیم در این زمینه را به بعد از جلسه با دوستان وزارت ارشاد موکول کرده‌ایم و در صورت تامین بودجه، سینماها تعطیل نخواهند شد.» 

اشرفی در ادامه گفت: «در اسرع وقت باید به سالن‌های سینما کمک شود؛ چرا که با این شرایط همه ما سینماداران ضرر‌های مالی شدیدی را متحمل می‌شویم.»

رییس هیات مدیره انجمن سینماداران گفت: «در حال حاضر فروش فیلم‌ها رضایت بخش است. فیلم‌های «من مادر هستم»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» از جمله فیلم‌هایی می باشند که به رونق سینما‌ها کمک کرده است، اما فروش این فیلم‌ها تنها مسکنی است که برای یک مدت کوتاه حال سینما را خوب می‌کند.»

او در پایان گفت: «همه بخش‌ها و ارگان‌ها باید در سینما سهمی داشته باشند. توقع ما از دولت و نمایندگان مجلس این است که بودجه ویژه‌ای را به سالن‌های سینما اختصاص دهند.»

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.