راهکار سوری-سوری تنها راه برون رفت سوریه از بحران

۰۵م آذر ،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تنها راه برون رفت سوریه از بحران، راهکار سوری-سوری از طریق گفتگو بوده، چراکه با اعمال و تشدید خشونت در این کشور دموکراسی، ثبات و آرامش ایجاد نخواهد شد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران گفت: برگزاری این اجلاس در کشورمان نشان داد که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در تحولات منطقه، ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه و همچنین کشورهای همسایه را دارد.

 وی در ادامه با اشاره به تفاوت اجلاس تهران با نشست‌های دیگر بویژه دوحه افزود: این اجلاس بر خلاف نشست دوحه از نقاط مثبت و سازنده‌ای برخوردار بود، چراکه در دوحه مخالفان دولت بشار اسد بدنبال خشونت و سرنگونی حکومت بودند.

هانی‌زاده با اشاره به ارسال سلاح به تروریست‌ها در سوریه  از طریق کشورهای مرتجع عرب تصریح کرد: با قطع ارسال تجهیزات نظامی  به تروریست‌ها از طریق برخی کشورهای عربی می‌توان به آینده این نشست و پایان خونریزی‌ها و خشونت‌ها در سوریه امیدوار بود.  

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت سوریه از بحران راهکار سوری-سوری از طریق گفتگو بوده، چراکه با اعمال و تشدید خشونت در این کشور دموکراسی،ثبات و آرامش ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.