راه اندازی دانشگاه شهید مطهری در مشهد

جام جم آنلاین: آیت‌الله محمد امامی کاشانی از راه اندازی دانشگاه بین المللی شهید مطهری در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در مراسم آغاز به کار واحد برادران دانشگاه شهید مطهری شعبه مشهد مقدس اظهارداشت: در حال حاضر ۳۰ دبیرستان مرتبط با مدرسه عالی شهید مطهری در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: اقدامات نخست و جانمایی احداث آن در مشهد انجام شده و زمین مورد نیاز در دست تامین است  و در این دانشگاه اتباع کشورهای خارجی و اسلامی به تحصیل می پردازند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: دانشجویان خارجی با فراگیری رشته‌های اسلامی می‌توانند پس از بازگشت به کشورهای خود به تبلیغ و تبیین بیشتر معارف اسلامی و دین مبین اسلام بپردازند.

وی گفت: مرکز تحقیقاتی واقامتی شهید مطهری نیز به عنوان یکی از بخشهای زیر مجموعه مدرسه عالی شهید مطهری در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کند که با توجه به موقعیت و ظرفیت معنوی، فرهنگی و زائر پذیری مشهد به خاطر وجود بارگاه منور رضوی، راه اندازی شعب دانشگاه و مرکز پژوهشی شهید مطهری در این شهر بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید مطهری واحد برادران مشهد به عنوان چهارمین شعبه استانی دانشگاه شهید مطهری بعد از زاهدان، یزد و واحد بانوان مشهد،  فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تا کنون دانشگاه شهید مطهری در شهر های سیستان و بلوچستان، زاهدان، یزد و زابل راه اندازی شده است.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه در دانشگاه شهید مطهری تهران تا مقطع دکترا دانشجو پذیرفته می شود، تصریح کرد: در حال حاضر  دانشگاه شهید مطهری در رشته های فقه و علوم اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی و روان شناسی و تعلیم و تربیت اسلامی تدریس می شود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.