رایکارد از نیمکت سعودیها اخراج شد/سرخیو اسپانیایی جانشین او شد

۲۷م دیماه ،

1591602_full-lnd.jpg

فدراسیون فوتبال عربستان فرانک رایکارد سرمربی تیم ملی بزرگسالان این کشور را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) فرانک رایکارد در رقابت های جام کشورهای خلیج فارس با عربستان نتایج ضعیفی کسب کرد و نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

نمایش ضعیف سرمربی سابق آبی – اناریها در این چند سال حضور خود در عربستان سبب شد تا در نهایت صبر سعودیها به سر رسد و این سرمربی نام آشنا را از کار برکنار کنند.

فدراسیون فوتبال عربستان در نشستی اضطراری که عصر چهارشنیه با ریاست احمد عید رییس این فدراسیون برگزار کرد تصمیم گرفت قرارداد رایکارد را فسخ کند و به همکاری با او پایان دهد.

پایگاه اطلاع رسانی عربستان خبر داد: فدراسیون فوتبال به همکاری خود با فرانک رایکارد پایان داد و با رضایت دو طرف قرارداد او را فسخ کرد. همچنین این فدراسیون سرخیو اسپانیایی را به عنوان جانشین رایکارد تا پایان سال تعیین کرد.

فدراسیون فوتبال عربستان در سال ۲۰۱۱ با قراردادی سه ساله رایکارد را به خدمت گرفت. هر چند فدراسیون فوتبال عربستان رقم قرارداد رایکارد را اعلام نکرد اما رسانه‌های این کشور خبر دادند که رقم قرارداد این مربی ۹ میلیون دلار است. البته در قرارداد او بندی وجود دارد که در آن آمده است چنانچه فدراسیون رایکارد را اخراج کند، باید ۴٫۸ میلیون دلار غرامت به او پرداخت کند.

هر چند رییس فدراسیون فوتبال عربستان پیش از این اخراج رایکارد را به سبب شرط قانونی قرارداد او بعید دانست، اما نواف بن فیصل، رییس سازمان جوانان و ورزش عربستان اعلام کرد، حاضر است در صورت اخراج رایکارد تمام هزینه‌های او را پرداخت کند. فدراسیون فوتبال عربستان پس از اخراج رایکارد از شاهزاده نواف به خاطر تقبل پرداخت غرامت به رایکارد تشکر کرد.

رایکارد دومین مربی است که به خاطر کسب نتایج ضعیف در جام کشورهای خلیج فارس از کار بر کنار می گردد.پیش از او هم پائولو آتوری سرمربی برزیلی قطراخراج شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.