رشد سرقت گوشی موبایل در تهران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در طی ماه‌های اخیر خبرها و گزارش‌های متعددی از سرقت موبایل در تهران و بعضی شهرهای بزرگ کشور به گوش می‌رسد. 
 
سارقان عموما با استفاده از موتور‌سیکلت موبایل‌های هوشمند شهروندان را سرقت کرده و سپس به راحتی در جنب یا داخل بعضی بازارهای موبایل به فروش می‌رسانند. افزایش آمار سرقت‌های موبایل (که بسیاری از آنان به سبب ناامیدی مال‌باختگان از پیدا شدن گزارش و پیگیری نمی‌شوند)، لزوم برخورد با سارقان و به خصوص مالخرها را یادآور می‌شود. 
 
برخی سارقان در هنگام سرقت موبایل صدمات جبران‌ناپذیری به مال‌باختگان وارد کرده و در مواردی با چاقو آنها را تهدید یا ضرباتی وارد کرده‌اند.در تازه‌ترین گزارش در این مورد رییس کلانتری ۱۰۹ بهارستان از دستگیری سارق موبایل‌قاپی خبر داد که مال‌باختگان را با اسپری اشک‌آور مصدوم می‌کرد. به گزارش «ایسنا» اواخر مهرماه امسال عوامل گشت کلانتری ۱۰۹ بهارستان در حین گشت‌زنی متوجه سر و صدای خانمی و کشیده‌شدن وی توسط راکب یک موتورسیکلت روی زمین شدند که در بررسی اولیه مشخص شد که راکب موتور قصد قاپیدن گوشی وی را داشت.وی با بیان اینکه ماموران دریافتند که «محمدرضا» 21 ساله سابقه شرارت و سرقت نیز در پرونده خود دارد، گفت: این فرد پس از دلالت به کلانتری، اعتراف کرد که در حال مستی، قصد سرقت گوشی همراه را داشت.رییس کلانتری ۱۰۹ بهارستان با بیان اینکه این متهم در ادامه معترف شد که برای قاپیدن گوشی شهروندان در سطح شهر تردد کرده و وقتی که مال‌باخته برای بازپس گرفتن گوشی به دنبال او می‌دوید، با زدن اسپری اشک‌آور از محل متواری می‌شد، گفت: این فرد معترف شد که اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیر:

    با سلام و احترام
    دوستانی که گوشی یا لپ تاپ خودرا گم کرده اند یا به سرقت رفته است تنها در سامانه رسمی و کشوری به نام همیاب ۲۴ ثبت نمایید و در سایت های نامعتبری که اطلاعات شخصی شما و کالا را به نمایش می گذارند جدا خودداری بفرماید تا دچار مشکلاتی هم چون اخاذی و سو استفاده از شماره تماس نشوید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.